Så himla hästsugen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja verkligen, igår slog det till ordentligt - och inte var det när jag satt och red någon av de fina hästar jag får möjligheten att rida, nej det var när jag hjälpte till med unghingstarna som skulle hållas för hovslagaren. En skock med "fula" (jättefina egentligen, med bra stam osv med i riktig växtfas nu så de är inte vackra) ettåringar och det var de som verkligen slog på strömbrytaren 🤣

En trevlig ridhäst hade verkligen inte varit fel, men blev så himla sugen på en unghäst och hela vägen där man jobbar sig fram emot dagen när man ska sitta upp för första gången, alla grejer som är "första gången" och hur kul det är när poletten ramlar ner gång på gång. Och det känns som att det kryllar av fina unghästar runt mig nu.
I stallet där jag rider finns 10st unghästar - majoriteten ettåringar men även ett par som är 2 år, tjejen som har mitt sto på foder har ett gäng fina 1- och 2-åringar och jag vet att min gamla hästs 3-åriga avkomma är till salu och den är 👌

Har inte råd att köpa häst nu så det är bara att glömma, men jag har skrivit upp "Spara till häst" som ett av mina tre mål framåt :p

Gammal bild från utflykt med (då) treåriga Calle får pryda inlägget
35073
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har de senaste åren blivit mer medveten om vad jag tänker och framförallt hur jag ibland fastnar i olika tankeloopar. Tex vet jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 565
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
984
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
783
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var lite fräck i mitt sista blogginlägg och stack ut näsan och skrev att det skulle bli svårt att toppa den riddagen. Men det gick...
Svar
0
· Visningar
187
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp