Så himla tråkigt!

K

KaZa

En bekant till mig köpte för ett år sedan en liten rottisflicka. En underbart vacker och trevlig hund! Fick för några dagar reda på att hon gjort utfall mot grannbarnet och har börjat morra åt deras lille son på snart 3 år. :eek: Denna mkt trevliga hund som är väldigt lugn och försiktig har nu börjat med detta.

De har ringt och pratat med en mkt duktig hundkille och han har rådit dem till att ta bort hunden. :( Dock har han inte träffat hunden sedan hon börjat med sina "utfall"

Ägarna har bokat tid hos vet. imorgon och jag hoppas att de hittar problemet där.

SÅ himla tråkigt på en sådan fin hund. Ägarna vet inte vad som hänt, då inget tråkigt med barn förekommit. Jag är :eek: för att hon aldrig visat tendenser att ens bli arg. Hoppas det får en bra lösning.
 
Vad menar du med försiktig?
Är det varsam eller försynt/prövande/ängslig?

Det kan vara svaret på varför utfallen kommer.
 
Försiktig är nog fel ord. Hon är väldigt lugn och mjuk som hund. Fungerar med alla hundar och människor. Ägarens son och hon är uppväxta ihop. De har brottats och lek med varann sedan första dagen. Sonen har också fått lära sig att respektera hunden när hon sagt att det räcker och det gör han. Likväl så har hunden lärt sig respektera sonen när han inte vill leka längre.

De har fungerat väldigt bra ihop, men efter det senaste löpet har hon blivit förändrad och börjat med utfall. Jag har aldrig sett något eller ens sett en antydan på att hon skulle vara arg/rädd för barn. Så det kom verkligen som en chock!
 
Åh, löp. Vissa rottistikar kan bli lite koko då, men det brukar gå att styra upp. Hon är inte skendräktig eller så?
 
Nä, det började när hon löpte sist och det var i midsomras. Så skendräktig kan hon inte vara. Öh, har ingen almanacka här, så helt säker är jag inte.
 
Jag hoppas verkligen inte att de avlivar henne för det här?

Jag förstår att det kan vara hemskt med en hund som man kanske inte litar på, men eftesom det har kommit efter löp så borde det kunna gå att göra något åt det!
Min tik litar inte på min son på 2,5 år. Han är nämnligen en riktig djurplågare, och han får inte ens klappa henne mer, då går hon. Hon har morrat åt honom några gånger, men sedan hon såg att jag tillrättavisade pojken och uppmuntrade henne att gå ifrån honom så har hon slutat med det helt. När hon inte vill ha honom i närheten så tittar hon på mig eller kommer fram till mig. Då tar jag tag i saken och hon blir nöjd.
Jag försöker ändå så mycket som möjligt att få min son att fatta att man ska vara snäll mot djur, men det är svårt.
 
Om hon löpte i midsomras så ska hon ju "valpa" snart! Midsommarafton var 25/6 och det är 8 veckor sedan. Alltså är det ca 1 vecka kvar till "valpning". Hon kan mkt väl vara skendräktig!
 
Nä, jag hoppas att de inte tar bort henne utan omplacerar i så fall. Men jag har själv inte sett utfallen och då är det svårt att säga vad som är rätt eller fel.

Jag blev bara så förvånad att denna hund börjat med detta. Ägarna säger att ingenting har hänt mellan något barn och hunden. De är har koll på hunden hela tiden och lämnar aldrig sitt barn och hund ensamma. Sonen är väldigt snäll mot hunden. Men uppenbart måste något ha hänt då hunden helt plötsligt ändrat beteende.
 
Hejsan! Jag hade en Shetland Sheepdog för många år sedan, underbar tik som inte gjorde en fluga förnär, men en dag började hon "hata" en lekkamrat till min lillasyster...de var väl i tre fyra års åldern, vi hade ingenting märkt men uppenbarligen hade han gjort någonting för hon var sitt trevliga jag mot alla andra men honom förlät hon aldrig!
Skall de omplacera tiken är jag mycket intresserad!!!
Jag är 34 år ocg har en dotter på 14 år, inget småbarn alltså!!! Hundarna är med mig hela dagarna på jobb och i stall! (har en JR tik på 8 år världens snällaste JR!!!)
Avliva inte- jag finns :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 846
Senast: Dopy
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Hej! En släkting har en hund av sällskapstyp, han är snart 1 år. Han har uppvisat beteenden sedan ganska ung ålder, som inte direkt är...
Svar
9
· Visningar
1 240
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp