Så irriterad...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår skulle jag in till jobbet en kortare sväng för lite lätt genomgång med gäster inför dagens aktivitet dom skulle anordna inga konstigheter alls. Räknade med max 2h men blev närmare 5h då det visade sig att dom skulle ha mycket mer än vad som vars sagt. och detta kommer dom fram till vid halv 8 tiden en söndags kväll.
"Men vi trodde ni hade allt här. För det har din chef sagt att allt löser sig på plats om det är någonting mer vi behöver." Nu är det så att vi inte ALLS har sådana resurser utan med planering kan vi ta in extra vid behov. Något som enligt pappren inte skulle behövas alls denna gång.
"Oj, vi skulle kanske frågat dig om detta som jobbar med den delen." Nähä, säger ni det. Detta har ändå varit bokat i över en månadstid så kommer man på det kvällen innan. Suck.
Nu löste det sig som tur var genom att jag fick tag i min käre arbetsgivare (på mitt andra jobb) under kvällen och som tur nog var han inte iväg på annat utan kunde komma förbi på morgonen och fixa innan start kl. 9.00.

Jag var så förbannad och irriterad över allt med jobbet att jag inte ens sov hemma under natten, utan istället sov över hos exet då jag inte visst vad jag skulle ta vägen. Tårarna rinnandes och nästan hoppandes att någonting skulle hända under bilfärden hem för att slippa kommande arbetsdag.

Inatt sov jag ca 5h. Tog mig till jobbet på morgonen irriterad och förbannad pga av både sömnbrist samt gårdagens krångligheter. Irritationen la sig under dagen, mycket pga att jag pratade med arbetsgivaren som så snällt ställde upp med kort varsel.


Ikväll hade jag sett framemot att sova hemma och ta sovmorgon då jag börjar lite senare. Tji fick jag.
Istället möts jag i trappuppgången av Asbetssaneringsfläktarna som går i högvarv precis utanför min ytterdörr samt en lapp om att dom ska fortsätta arbete med vattenledningarna och vattnet stängs av 08.00.
Detta har nu pågått i perioder sedan veckorna innan påsk. Upp i tid för och hinna med innan vattnet försvinner.

Frågan är när dom har tänkt att man ska kunna sova för kväll/nattetid går det inte pga fläktar (som egentligen ska vara avstängda när ingen ansvarig är på plats, enligt källor) och på morgon/dagtid är hantverkarna här och springer i trappor och källare och jobbar.
Överväger starkt ett samtal/gå förbi till hyresvärd för o klaga men vet inte om det skulle göra saken bättre. Förhoppningsvis är dom klara i slutet på veckan så jag äntligen kan få sova.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 420
Senast: Angel
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: iNTOHiMO
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp