Så kunde polisen gripa SVT-profilen Tobbe Larsson

Gripandet av SVT-profilen Tobbe Larsson inleddes med ett dramatiskt nödsamtal från en man som misstänkte att han blivit drogad.
Polisen ryckte ut till programledarens hästgård i Skåne.
Nu väntar rättegången som ska avgöra skuldfrågan.

Jag läste faktiskt Flashbacktråden om det här för ett tag sen och blev så otroligt chockad 😂. Jag såg mycket på Ponnyakuten som yngre...

Det är väldigt svårt att få ihop det liksom, folk kan verkligen vara något helt annat än dom verkar vara!

Varje redaktion bestämmer själv oavsett. Sen kan den som namnges anmäla i efterhand om hen vill, men det är inte givet hur utslaget blir.
Ja självklart, men är du ansluten till det medieetiska systemet kan du bli anmäld och fälld. Är du inte ansluten finns det ingen att anmäla till.

Ja självklart, men är du ansluten till det medieetiska systemet kan du bli anmäld och fälld. Är du inte ansluten finns det ingen att anmäla till.
Ah, du menar så. Tror inte att det är självklart för alla dock. Nej precis, anslutna är de inte. Annars hade förmodligen fortfarande tvingats hantera allt de drog fram om Daniels och Victorias äktenskap, t ex

Tror att det är för att han är åtalad.
Bara för att klargöra, jag vet att du inte skrev nåt annat men eftersom frågan var får hans namn skrivas ut:

Ingen kan förbjuda det. Varje ansvarig utgivare bestämmer själv. En vanlig missuppfattning är att namn inte får publiceras förrän en person är dömd. Det är förmodligen ett missförstånd som bygger på en ”trappa” som varje publicist tänker sig:

Är personen gripen av polis? Det räcker inte.
Är personen anhållen? Ok det finns åtminstone en misstanke
Är personen häktad? Misstanken har grund
Är personen åtalad? Grunden har stärkts
Är personen dömd? Case closed

I varje steg här beslutar man sig för om det är tillräckligt för att vilja namnpublicera. Men ingen myndighet eller annan kan säga vad man får eller bör göra.

Bara för att klargöra, jag vet att du inte skrev nåt annat men eftersom frågan var får hans namn skrivas ut:

Ingen kan förbjuda det. Varje ansvarig utgivare bestämmer själv. En vanlig missuppfattning är att namn inte får publiceras förrän en person är dömd. Det är förmodligen ett missförstånd som bygger på en ”trappa” som varje publicist tänker sig:

Är personen gripen av polis? Det räcker inte.
Är personen anhållen? Ok det finns åtminstone en misstanke
Är personen häktad? Misstanken har grund
Är personen åtalad? Grunden har stärkts
Är personen dömd? Case closed

I varje steg här beslutar man sig för om det är tillräckligt för att vilja namnpublicera. Men ingen myndighet eller annan kan säga vad man får eller bör göra.
Ja jag skulle kanske skrivit att jag tror att det är därför man väljer att göra det.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Nääär vänder det?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka