Så lätt hänt det kan vara ...

Sv: Så lätt hänt det kan vara ...

Pall har jag ju redan till de andra jättarna men man blir ju inte yngre så snart är det väl stege som gäller:crazy:
Skippa pall och ev stege, livsfarligt att klättra med äldre ben ju!!
Träna hästarna att göra så här istället..:idea:

0475192e.jpg

Ghaza-87 (20 år sedan!!!)

F.ö så vet jag ju hur kul du haft med Gilisha, stor heder till dig Mona!:bow:

Bia
 
Sv: Så lätt hänt det kan vara ...

Underbar bild :love:
Jag vill se mer....
 
Sv: Så lätt hänt det kan vara ...

Jag skrev faktiskt "jättehäst" och inte extremt stor. Alla hästar över 150 cm är "jättehästar" dvs jag tar till pallen när jag skall upp.
Jag är sannerligen ingen jätte själv och stiglädren är korta så det blir till att hänga lite innan man är i sadeln:angel:
Sedan är det i och för sej svårt att veta hur stora de kommer bli efter som de växer olika. Men i detta fall antar jag att du har koll på denna hästen eftersom du vet hur de andra avkommorna är och hur fort de växer.
Precis som Gazca är lika sina 2 storasystar som är 157 cm.
Men min Gomir-Gilisha avkomma som tyvärr då inte fins längre sa alla att det blir en liten häst det. Inte över ponnymåttet men hon var ca 3½ när vi fick ta bort henne. Då var hon 152 cm fram och 155 cm bak. Kort rygg och smäcker så hon såg inte stor ut.
Hon växte väldigt långsamt dock.
kommer ihåg Helenes EYD Zhakir han växte 3 cm när han var 6 år!
 
Sv: Så lätt hänt det kan vara ...

Ahhh! Undras vad tävlings arrangörerna säger när jag kommer med det kravet:smirk:
Har du någon koll på Gillan?
Hon är väl 21 nu om hon lever.Hon var väl den äldsta av de 3helsyskonen.
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 588
Senast: Blyger
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 813
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp