Så midsommar kommer

Tranan

Trådstartare
Midsommar kommer och jag har ingen aning om vad jag ska göra.
försöker undvika vissa personer medans man inte vill vara ensam, ska man ut och campa och fota så det är en fördel att vara ensam.
är det någon som har förslag?
 
Kommer knappt ihåg när jag fira midsommar sist, kanske när jag bodde hemma och hrrrm det var ju några år sedan 😅 men i år ä vi i Sverige, får besök från Norge och har mina föräldrar med i sommar huset. Har planlagt att vi ska på något större gille i närheten. Hoppas på att få in en kul tradition nu när vi kan vara i Sverige på midsommar. Kan tycka det är ganska skönt att fira lite lågmält på högtider men just midsommar tycker jag väldigt mycket om. Det är sommar, sol, dans och massa blommor. Inga presenter lr hets bara att njuta av att sommaren är här 😎👌

Kanske en grillkväll med en liten mindre grupp trevligt folk kan vara kul? Om man är i närheten av något större firande kan man lyssna lite på musiken på håll, kan vara trevligt om man inte vill vara mitt i kaoset ^^

Lr tälta själv, låter mysigt också om man har lust på det. Ta med lite god mat och tussla runt i fin natur.
 
Midsommar kommer och jag har ingen aning om vad jag ska göra.
försöker undvika vissa personer medans man inte vill vara ensam, ska man ut och campa och fota så det är en fördel att vara ensam.
är det någon som har förslag?
Dra iväg till något samhälle en bit bort som anordnar stångresning och var en i mängden firare ? Passa på att ta några varv runt midsommarstången också 🕺💃🌴 (så närma midsommarstång som fanns bland emoiijsen)
 
Jag firar inte midsommar på eget bevåg så har inte nån större plan än vanligt. Ska va på odlingslotten, äta nån god mat och förhoppningsvis njuta i solen.

Som ovan, fara iväg en sväng till nåt ställe med lite arrangemang, titta lite, kanske köpa med nån god mat? Hänga på en uteservering om det är bra väder, då brukar det ju va rätt pratglada typer ute(iaf häruppe, vet inte hur det är hos dig)?
 
Jag drog verkligen nitlotten på jobbschemat. Jobbar midsommaraftons eftermiddag och kväll och midsommardagens morgon. Hinner med typ 5 tim sömn emellan. Jobbar även Söndagen.

Midsommar är min favorithögtid som normalt brukar firas med goda vänner och bror med familj ute på Västkusten. Gråter inombords över att missa alla i år :(
 
Sällan firar med vänner eller släkt, och iår är så med eftersom sambon jobbar helg. Blir vanliga midsommarmaten och sen jordgubbar till han, och nått annat till mig, med någon god dricka till. :) Hade vela fått möbler till balkongen tills dess och sitta där, ser dock inte ut bli så :(
 
Midsommar är den enda högtid jag "firar". Gör det alltid med en långpromenad under vilken jag binder små blomsterkransar åt djuren och tar kort på dem medan britterna tittar snett på mig, sedan lagar jag till något jag tycker om. Enda gången jag får lite hemlängtan är just på midsommarafton, men jag myser för mig själv ändå!

1655154253910.png
 
Jag brukar inte fira, men är inte den som tackar nej om någon bjuder på godsaker :angel: Killen jag träffar har en mor som älskar att fira det mesta och som bakar vansinnigt goda tårtor. Jag misstänker att hon tänker bjuda in till midsommarfika även i år. Gör hon inte det så blir det kanske en dagsvandring eller något för mig.
 
Jag drog verkligen nitlotten på jobbschemat. Jobbar midsommaraftons eftermiddag och kväll och midsommardagens morgon. Hinner med typ 5 tim sömn emellan. Jobbar även Söndagen.

Midsommar är min favorithögtid som normalt brukar firas med goda vänner och bror med familj ute på Västkusten. Gråter inombords över att missa alla i år :(
Men, vad är det där för sorts arbetsgivare? Hur kan ser vara lagligt?

Så var det förr här också, men sen förstod man att det inte funkar att sluta jobba 21:30 och börja 6:30. Nu måste man ha minst 11timmar mellan skift. Förr var det bara 9.


Kl

Jag gör aldrig nåt speceillt på midsommar. Orkar inte. Kanske köper nåt gått
 
Midsommar kommer och jag har ingen aning om vad jag ska göra.
försöker undvika vissa personer medans man inte vill vara ensam, ska man ut och campa och fota så det är en fördel att vara ensam.
är det någon som har förslag?
Skönt att läsa att fler väljer att ta udden av dylika firanden. Jag är sambo, umgås lite då och då med min mamma, min bror kommer över ibland en stund osv - Men jag blir bara mer och mer stressad över jul / nyår / påsk och midsommar. Mamma frågar flera veckor innan -vad ska Ni göra på..... Hur ska Ni fira....Jag blir mer och mer anti. Lägg av...jag gjorde min plikt när barnen var små -julklappar, tomte, påskägg och blomkransar och dans kring stång. Nu är dom stora och luften har helt gått ur mig. Mitt svar var alltid INGENting. Ska inte fira alls. Min sambo var lite ibörjan -Vad vill du göra -Ska vi hitta på något. Mitt svar -vill du göra eller hitta på något så hänger jag på och säg vad jag ska göra, men räkna inte med att jag ska planera eller rodda i något alls! Men det är lite jobbigt med mamma faktiskt. Hon är i stort behov av att få vara delaktig i högtider och "vara" med andra.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
395
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Vad gör man då hur orkar man? Kan inte berätta vad som har hänt i detalj då det involverar en person som inte är aktiv här och jag inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 306
IT & mobiler Går det att komma i kontakt med Telia utan att ringa dem? Jag avskyr att prata i telefon men hittar inga alternativa kontaktvägar och...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 669
Senast: Hedinn
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
320
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp