Så minns jag Victory Tilly

(Guiden)
I går meddelades att Sveriges genom tidernas vinstrikaste häst Victory Tilly lagt tävlingsskorna på hyllan för gott.
Säkert ett klokt beslut även om Victory kom tillbaka på ett suveränt sätt även efter sin svåra gaffelbandsskada och möjligen hade kunnat vinna ytterligare några lopp om man så velat.

http://www.guiden.se/article.jsp?article=3429&category=41
 
Sv: Så minns jag Victory Tilly

Det är helt fantastiskt att han kom tillbaka efter en sån otäck gaffelbands skada. Själv så har jag haft en stor travare som tyvärr aldrig kom tillbaka till banan och det gick inte heller att ha henne som ridhäst då hon hade men efter skadan. Hade en bra fyraåring i stallet, men tyvärr så blev hon halt, tjok och svullen i ett bakben efer en start (Hon var verkligen lovande) Det visade sig vara en gaffelbands skala , så nu har hon 50% chans att komma tillbaka. Men jag ger inte upp hoppet, Victory Tilly har ju visat travvärlden att det går.....:)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Travronden) På onsdag årsdebuterar Jörgen Westholms...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Guiden) Amatörkusken Fredrik Jonsson gav sin häst 13 rapp med körspöet i ett lopp på Axevalla. Händelsen har anmälts av...
Svar
14
· Visningar
1 680
Senast: dolphinsmile
·
  • Artikel
Hästnyheter (Guiden) Icora Tilly som födde Victory Tilly för elva år sedan har dött 23 år gammal. Förutom Victory Tilly födde hon stjärnor som...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Guiden) Han har rekordet i antal vunna lopp under en månad. Han är den yngsta någonsin att passera 3 000 segrar. Han är den yngsta...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp