Så svårt att välja ras!

Ja jag var som sagt på Höganäs hund och blev inte jätte mycket klokare :angel::grin::d.

Försökte att kolla och prata med så många olika ägare som möjligt av båda raserna och lyckades men blev inte mycket klokare på vilken ras.
För fanns hundar av båda raserna jag hade velat ha och inte ha.

Sen har jag börjat fundera på om jag kanske ska välja en ras med mindre behov av aktivering. Men sen så tänker jag på ifall jag får en hund som inte vill göra lika mycket som jag vill. Äger en sådan i dagsläget :down:.

Men ju mer jag läser på om de olika grenar man kan träna osv i desto mer sugen blir jag :D.
Vill prova de mesta och tycker att en tollare med bra linjer kan kanske passa då?

Träffade några super trevliga på Höganäs hund :love:

Och så taggad man blir på en sån tävling :bump: . Fanns så mycket att kolla på så som rally lydnad, agility och hopp bana :D. Ville bara ha en hund och vara med :bump:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 488
Senast: Roheryn
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 462
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 612
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 368
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp