Så trött så trött

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kände att jag ville skriva av mig lite tankar och funderingar. Tror verkligen det behövs nu när min terapi kommer bli intensiv.

Idag var jag hos psykologen på centrum för traumatisk stress. Det är en fröjd att åka dit, jag behövde verkligen det. Få lufta lite tankar jag haft den senaste veckan. Jag har verkligen inte mått bra. Verkligen inte. Jag är så stressad, och trött samt lite halvirriterad. Jag känner mig som en sån värdelös förälder som inte alltid orkar vara en rolig och glad morsa. Mitt ständiga dåliga samvete för att inte räcka till finns där hela tiden. Jag är inte alls snäll mot mig själv och de här tankarna om att jag är värdelös smyger sig tillbaka.

I alla fall så tyckte psykologen att mitt beslut att börja med sertralin igen var en bra idé. Hon råder mig aldrig om något medicinsk utan hon tycker det är bra när jag ser själv att min hälsa börjar bli sämre och är mest positiv till att jag medicineras samtidigt som terapin.

Utökad barnomsorg blir det också. Psykologen skrev ett jätte bra intyg som jag tog med mig till förskolan igår. Efter typ tio minuter ringde chefen på föris upp och skulle se till att det blev så bra för mig och mitt barn som möjligt så jag kan gå i terapin och få bukt med min Ptsd någon gång. Och bli en bättre förälder som orkar mer. Jag behöver dessutom mer tid för återhämtning nu när terapin blir mer intensiv ett tag framöver.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är så jävla bitter och trött. Jag önskar att jag kunde säga att jag ville jobba bort bitterheten men nej, det vill jag faktiskt...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 774
Senast: Dimmoln
·
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
32
· Visningar
4 963
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag diskuterade vi mina undvikanden. Jag kallar det ursäkter men då blev min psykolog lite ledsen. Jag. Måste. Vara. Snällare. Mot...
Svar
4
· Visningar
816
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp