Så trött

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är så himla trött hela tiden. Nu har det blivit en ond cirkel där jag inte ens orkar åka och träna.

Har de senaste veckorna blivit att jag vilar 2-3 timmar efter jobbet, somnar för natten 3-4 timmar senare och sover 6-7 timmar...

Orkar inte vara med folk heller eftersom jag är så himla trött och energilös :(
Gnäll, gnäll, gnäll.
 

Är så himla trött hela tiden. Nu har det blivit en ond cirkel där jag inte ens orkar åka och träna.

Har de senaste veckorna blivit att jag vilar 2-3 timmar efter jobbet, somnar för natten 3-4 timmar senare och sover 6-7 timmar...

Orkar inte vara med folk heller eftersom jag är så himla trött och energilös :(
Gnäll, gnäll, gnäll.

Tips:

Motionera, var ute i dagsljus, låt bli alkohol.
 
Tips:

Motionera, var ute i dagsljus, låt bli alkohol.

Jag var igång med träningen riktigt bra ett tag, men fick problem med höften. Blev dock inte så mycket piggare av den :(
Alkohol dricker jag 2-3 gånger i månaden nu beroende på.
 
Jag var igång med träningen riktigt bra ett tag, men fick problem med höften. Blev dock inte så mycket piggare av den :(
Alkohol dricker jag 2-3 gånger i månaden nu beroende på.

Trist med höften! Jag vet inte hur du dricker de gånger du dricker alkohol, men för mig sitter efterverkningarna efter ett större intag kvar i flera dagar. Så en rejäl fylla 3 gånger i månaden skulle göra mig väldigt seg större delen av de dagarna.

Jag känner också mig väldigt trött just nu, det känns som att min kropp har lagt alla krafter på att ta sig igenom vintern och nu finns det inte så mycket energi kvar. Det kanske är så enkelt?
 
Trist med höften! Jag vet inte hur du dricker de gånger du dricker alkohol, men för mig sitter efterverkningarna efter ett större intag kvar i flera dagar. Så en rejäl fylla 3 gånger i månaden skulle göra mig väldigt seg större delen av de dagarna.

Jag känner också mig väldigt trött just nu, det känns som att min kropp har lagt alla krafter på att ta sig igenom vintern och nu finns det inte så mycket energi kvar. Det kanske är så enkelt?

Jo jag vet ju att man blir seg efter en bakfyllesöndag. Men detta känns annorlunda och släpper inte :(

Kan ligga något i det, känner mig allmänt livstrött och less också. Spelar säkert in..
 
Jag känner mig likadan och tänker att det är kroppen som verkligen går på sparlåga nu efter 6 månaders mörker och rusk. Våren är ju precis runt hörnet (eller, den borde vara det i alla fall :cautious:) och jag börjar verkligen känna mig desperat efter den.
 
Jag känner mig likadan och tänker att det är kroppen som verkligen går på sparlåga nu efter 6 månaders mörker och rusk. Våren är ju precis runt hörnet (eller, den borde vara det i alla fall :cautious:) och jag börjar verkligen känna mig desperat efter den.

Exakt så. Tycker annars vintern gått rätt smidigt, det är nu på senare det bara pang bom!

En kvinna på jobbet frågade t.om efter lunchen om jag sovit, för jag såg visst så trött ut 🙄
 
Exakt så. Tycker annars vintern gått rätt smidigt, det är nu på senare det bara pang bom!

En kvinna på jobbet frågade t.om efter lunchen om jag sovit, för jag såg visst så trött ut 🙄
Och jag blev hemskickad tidigt häromdagen eftersom att chefen tyckte att jag såg så bedrövlig ut :laugh:

Men det har ju verkligen varit höst & vinter maximalt länge nu, och idag är det vårdagjämning minsann! :bump:
 
"Vid vårdagjämningen kan vi astronomiskt sett vinka farväl till vintern och hälsa vår, sommar och sol välkomna."
26943


Det är ju sol iallafall... 💁‍♀️
 
"Vid vårdagjämningen kan vi astronomiskt sett vinka farväl till vintern och hälsa vår, sommar och sol välkomna."
Visa bifogad fil 26943

Det är ju sol iallafall... 💁‍♀️
Min första tanke, som fryslort som hatar kyla och mörker: Vem fan blir inte trött av det där? :laugh:

Men mer allvarligt: Kanske VC är en bra första åtgärd för att se om du har några brister. Om inte får man väl leta vidare på andra områden. Hoppas det ger med sig!
 
Min första tanke, som fryslort som hatar kyla och mörker: Vem fan blir inte trött av det där? :laugh:

Men mer allvarligt: Kanske VC är en bra första åtgärd för att se om du har några brister. Om inte får man väl leta vidare på andra områden. Hoppas det ger med sig!

Haha! Mina vänner och kollegor verkar överleva det bättre än mig :D

Tack! Ska försöka hitta tid imorgon eller fredag att ringa, är expert på skjuta upp sånt här..
 
Haha! Mina vänner och kollegor verkar överleva det bättre än mig :D

Tack! Ska försöka hitta tid imorgon eller fredag att ringa, är expert på skjuta upp sånt här..
På vissa ställen kan man boka in tid på VC genom Mina vårdkontakter. Kanske enklare att komma till skott om man kan göra oavsett tid på dygnet etc?
 
Jag känner mig likadan och tänker att det är kroppen som verkligen går på sparlåga nu efter 6 månaders mörker och rusk. Våren är ju precis runt hörnet (eller, den borde vara det i alla fall :cautious:) och jag börjar verkligen känna mig desperat efter den.

Samma här! Hade en riktig dipp i oktober-december. Blev lite bättre under julledigheten och tiden strax efter. sen fick vi en vecka eller två med lite vårväder, blommor, blå himmel och sol och då kändes det direkt bättre. Men sen har det grå vädret kommit tillbaka och jag dippar igen. Men nu är förhoppningsvis våren och värmen på väg så snart väder det väl på riktigt!
 
Jag är också helt hopplöst trött sedan ca två veckor tillbaka. Tror jag har en mindre virusinfektion som ligger och skräpar men det mesta är nog årstiden. Vi är flera på jobbet som släpar oss fram för tillfället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är trött jämt. Och veckan som varit var lite strulig. I tisdags var jag tvungen att tappa upp honung på burkar. Det tog sin tid så...
2
Svar
32
· Visningar
4 909
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Och visst ja, jag är ju så aggressiv och otrevligt enligt rara bukevänner som jobbar som byråkratiska tjänstemän, att de inte vågar...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp