Så var andra återbesöket avklarat....

Status
Stängd för vidare inlägg.
...efter andra datortomografin av lungorna. Första var med flying colours, nu inte odelat positivt. Ärret efter den av strålnings dödade tumören är fortfarande där o ingen nybildning av tumörer i sikte. Däremot flera svullna lymfkörtlar i främst mediastinum (utrymmet mellan lungorna där även hjärtat finns).
Så nu skall det utredas igen, mera röntgen o flera biopsier, sist när jag tog biopsier av ursprungstumören fick dom inte tillräckligt bra prov förrns efter tredje gången. Proceduren är inte helt smärtfri, grov nål som sticks in i bröstkorgen.

Suck!
Funderat på att skriva en bok om resan. Snart börjar jag hitta på NKS.
 

Det går undan, de ringde från lungonkologen under eftermiddagen o undrade om jag fått kallelse till nästa onsdag (den har jag inte fått), nåväl de hade fått återbud o undrade om jag kan komma för bronkoskopi på måndag, då tar dom vävnadsprover samtidigt. Skall vara där 07.30, fastande.
Som förberedelse skall jag dit senare idag, kl 13 för blodprover samt utandningsprov.
Så nu måste jag snart sova.
 
...efter andra datortomografin av lungorna. Första var med flying colours, nu inte odelat positivt. Ärret efter den av strålnings dödade tumören är fortfarande där o ingen nybildning av tumörer i sikte. Däremot flera svullna lymfkörtlar i främst mediastinum (utrymmet mellan lungorna där även hjärtat finns).
Så nu skall det utredas igen, mera röntgen o flera biopsier, sist när jag tog biopsier av ursprungstumören fick dom inte tillräckligt bra prov förrns efter tredje gången. Proceduren är inte helt smärtfri, grov nål som sticks in i bröstkorgen.

Suck!
Funderat på att skriva en bok om resan. Snart börjar jag hitta på NKS.
Hej! Kämpa på! Jag har sprungit på NKS sedan okt 2019 pga cellgiftsbehandling och jag hittar nästan överallt 😆 inklusive vägarna runtom och gamla ks mm 🙈 kram till dig 🌻
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp