Bukefalos 28 år!

Så var det dags då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dito

Trådstartare
Idag! 17:e maj är min beräknade förlossning :).

Känner jag något? :smirk: Inte alls...

Det enda jag känner är trötthet, svullnad, klumpighet osv.
Är faktiskt himla trött på den här magen nu. Vill att den lille/a kommer ut NU.
Bara för att jag vill ha ut den så himla mycket så kommer den säkerligen snällt
ligga kvar i två veckor till och jäsa. Suck!

Någon som har lite "fördrivatiden" tips...
 
Sv: Så var det dags då...

Baka, städa, läs ett par bra böcker, åk och hälsa på vänner, släktingar, gå på musieum, åk och simma/bada, sov!! Skriv brev till gamla vänner, surfa på buke. Åk till stan och sätt dig på ett fik med en bra bok/tidning en stund. Bjud bort er till vänner på middag/fika.

Några tips ialla fall, men det är fruktansvärt tråkig och så fort man ringer någon så frågar de alltid "har det hänt något" "känner du något" eller "är du kvar hemma fortfarande?" *suck*
 
Sv: Så var det dags då...

Tackar för tipsen. Städa kan ju behövas... :angel:

Jo, det här med telefonen känner jag igen. Har faktiskt slutat svara när vissa ringer för jag vet att det bara handlar om den väntade nedkomsten. Tycker det har blivit ganska jobbigt nu de senaste två veckorna. Jag hör av mig till DOM när allt är klart.

//Malin som tröttnat rejält
 
Sv: Så var det dags då...

SOV. Mitt allra bästa tips. Du lär behöva det. (Jag har 4 barn 1-7 år så jag vet vad jag pratar om :rofl: :angel: )
 
Sv: Så var det dags då...

Ja, det är ju mitt första så jag vet ju inte vilket maratonlopp jag har framför mig. Kanske med gott samvete kan vräka mig på soffan och bara slöa. Skall ju vara utvilad inför förlossningen sägs det.
 
Sv: Så var det dags då...

Ja, precis. Det blir 1000 ggr jobbigare med en förlossning om du är trött, tro mig. Så släng dig du på sofflocket och sov med gott samvete. :banana:
 
Sv: Så var det dags då...

Ja, jag håller med föregående talar; SOV!! Vila ut ordentligt så mycket du kan innan bebisen kommer. Ät god mat som tex makaroner och sånt gott!!

Hoppas att den kommer snart, din bebis!!
 
Sv: Så var det dags då...

NEEEEEJ ät inte makaroner. Du kommer i en låååååång framtid inte orka annat än koka makkisar. Ät potatisgraräng o lite sån mat som är lätt att göra men tar lång tid i ugnen.
 
Hehe..

Vill inte på nått sätt vara taskig eller skrämma upp dig men det var någon som bad dig att vila och sova... det var nog inte bara inför förlossningen..
Var beredd på de tre första månaderna så är sömnen obefintlig iaf för de flesta, undantag finns ju alltid..

Så sov å njut av att få sova ifred..

//Scilla
 
Sv: Hehe..

Svarar alla!

Tack för tipsen! Ja, livet tar nog en helt ny vändning när bebis väl behagat komma ut. Bara att ställa in sig på det.

Har haft tid hos barnmorskan idag och kollat att allt var som det ska och det var det tack och lov. Skall nog inta sängläge nu känns det som. Är faktiskt riktigt trött. Och mat ja... det vart tacos. Himla smarrit!
 
Sv: Hehe..

jag säger tvärtom mot alla andra, gå ut och gå! det är bra att röra på sig så man har lite ork inför förlossningen. men vila också, och gör roliga saker. lycka till!
 
Sv: Så var det dags då...

Fast det rekommenderas att äta mackisar just för ...kolhydraterna(?). Men jag förstår din tanke! Jag själv struntade i det och åt som vanligt den sista tiden...nästan inget om dagarna, allt var så för jäkla äckligt! Sedan var ju min första förlossning hemsk enligt mig, men fullständigt normal enliget bm. Skulle nog ha behövt vara lite piggare!!
Det är konstigt det här med kroppen! Dagen innan barnen föds är man trött och hängig och helt slut, och så föds barnet och så är man vipps så pigg att folk tror man går på droger!! Så var det för mig i alla fall, andra förlossning gick snabbt och så var jag tvungne att stanna på förlossningne i 6 timmar innan de släppte mig. Guuuuuud, vad jag var uttråkad! Och sonen, han sov ju bara hela tiden! Så mycket energi som jhag hade direkt efter förlossninge har jag aldrig haft sedan dess. Funderar på om det är kroppens eget lilla sätt att fixa så att mamman orkar ta hand om sitt barn , hur jobbigt det än har varit?
 
Sv: Hehe..

Jag har ju lite svårt att sitta still måste jag erkänna. Ute och vandrar varje kväll plus att jag tar hand om hästen varje dag. Tömkör och så.

Men bebis ligger kvar och gottar sig ändå. Suck!
 
Sv: Så var det dags då...

Det är väl så vist ordnat, för vem skulle annars orka vara uppe och fungera när man bara sover en halvtimme i stöten och inte alls mellan varven.
Bara för att göra Dito förtvivlad kan jag tala om att jag gick 31 dagar över...
 
Sv: Så var det dags då...

31 dagar :eek:

Men?! Satte dom inte igång dig? Har fått höra att har man gått över 14 dagar så sätter dom igång förlossningen...

Eller? Har jag blivit lurad in i det här :D
 
Sv: Så var det dags då...

Då måste jag trösta med att min första kom 5 dagar för tidigt. Lustigt nog har jag inte fått någon unge som gått över tiden.
Hoppas den kommer ut snart, knodden. Ha en bra dag. :smirk:
 
Sv: Så var det dags då...

Va fick du det ?, mej satte dom igång på 18 dygnet på jäkla julafton
 
Sv: Så var det dags då...

jag gick över 17 dagar med nr 1. det var superdrygt och jag gjorde allt för att det skulle sätta igång, men vad fick jag ut av det, blev bara trött. Vila du och gör det du orkar, ungen kommer ändå inte ut förrän den vill, lycka till
 
Sv: Så var det dags då...

Tack!
Jag har märkt att den lilla saken i min mage tycker det är helt ok att stanna kvar. Det känns VÄLDIGT drygt just nu.

//Malin - som bara lägger på sig en massa amnigsfett numera
 
Senast ändrad:
Sv: Så var det dags då...

Jag var in för bedömning efter 14 dagar och fick en helstollig polsk läkare som gjorde gyn på mig och frågade min karl om sista mens!
När min karl inte kunde meddela sista mens:) blev jag hemskickad med orden, du har räknat fel!
Hade jag inte alls kan jag tala om. Jag som haft en mens som kommit som kommit på klockslaget var fjärde tisdag efter fikat på eftermiddagen.
Det blev ett akutsnitt när de försökte med dropp efter 31 dagar ut kom en lång tunn flicka med skrynkliga händer och fötter.
Det visade sig sedan att min kropp inte producerar ett hormon som behövs för att starta förlossningen.
Så felet var ju mycket ovanligt och satt hos mig, men den där polacken skulle jag nog velat ta ett snack bakom knuten med:(
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 009
Senast: bobbbo
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
425
Senast: Fideli
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 362
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp