Sabbatsår?

Masqueradee

Trådstartare
Jag har hoppat fram och tillbaka på universitetet mellan olika kurser och program sedan jag började plugga (det här är min 5e termin) och hela tiden haft något slags mål men detta har konstant ändrats. Jag har gått från att vara bombsäker på att bli bibliotekarie, personalvetare, präst, gymnasielärare i religion och engelska, något inom didaktik-området osv osv, alltså ganska spretigt. Dock känner jag just nu att jag har "gått in i väggen" på grund utav olika omständigheter vilket gör att jag inte riktigt vet vad jag ivll göra med mitt liv :crazy: Planen är i alla fall just nu att försöka läsa klart denna termin samt skriva en c-uppsats inom mitt kandidatprogram jag läser (fil.kand i teologi) och sedan nästa höst ta ett sabbatsår.
Är det några här som har erfarenheter av sabbatsår dels direkt efter gymnasiet eller under sin universitetsutbildning? För/nackdelar? Kände ni att ni fick ut någonting av det i form av klarhet i sin framtidsplan? Vad gjorde ni för något (jobb, annan form av utbildning, resor, volontär)?
Jag är medveten om att jag är ute i "god tid" om det gäller sabbatsår nästa höst, men jag avskyr verkligen att vara utan framtidsplan :arghh:
 
Sv: Sabbatsår?

Vet väl inte om jag kan räkna det här som sabbatsår, men jag har studieuppehåll från en utbildning. Och har påbörjat en annan.
Lutar dock åt att jag ska byta tillbaks till min första utbildning igen...

Så att inte veta vad man vill, är jag bekant med :p
 
Sv: Sabbatsår?

Ja det där med att byta utbildning har jag erfarenhet av :o dock har jag mest bytt kurser (läst fristående kurser tidigare) men nu känner jag att jag vill landa någonstans då jag "bara" har tre år kvar efter i vår att få ihop mina kurser och använda till något vettigt :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 205
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp