Sådan matte, sådan häst ...

Personlighetsmässigt finns det både likheter och olikheter mellan mig och min häst. Vi båda är båda lättlärda och greppar snabbt nya grejer. Tyvärr är vi också båda två reaktiva och spänner oss lätt i kroppen om vi börjar tycka att något känns lite jobbigt. Hon är dock alltid glad och generellt positivt inställd till nya saker, medan jag kan behöva peppa upp mig för att inte köra fast i grubbel. Tillsammans så har vi en ständigt pågående konversation om livet, universum och allting :o

Utseendemässigt så är vi nog inte riktigt samma typ. ;)
Hon är en lite sportigare halvblodstyp av hoppmodell, det är inte jag, men jag tycker att vi passar bra ihop ändå :angel:

 
Tror jag och min häst är rena motsatser till varandra. Där jag vill fly fältet vill han stanna och checka läget. Jag älskar ljudet av porlande vatten, han står inte ut med det. Han är en arbetsmyra, jag är latheten själv. Möjligen att vi har samma griniga varierande temperament..
Fysiskt så är vi lite mer lika, stora med allt för stora höfter samt överrörliga i leder men annars stela som pinnar 🙄
Shit va lite bilder jag har på oss tillsammans, får ta en riktigt gammal!
F06442C0-7170-4DBB-B16A-69D5D1D742A6.png
 
Vilken av dom 😇.
Finns nog både likheter och olikheter med båda.
Men E, fjordingen och jag är nog lika på så sätt att vi helst vill avlägsna oss när saker gör oss nervösa.
Sen har vi lite temperament båda två, så det går inte att missa när vi har åsikter..

F, islänningen däremot är lite svårare att hitta likheter med. Där skulle jag säga att vi mer kompletterar varann och lär varann mycket.

Hur lika vi är utseendemässigt låter jag vara osagt 😁.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190531_221141_594.jpg
    IMG_20190531_221141_594.jpg
    42,5 KB · Visningar: 23
Vi är rätt lika 😁
Sociala enstöringar som trivs bäst själva. Lika griniga med varsin stark vilja, han tror han bestämmer och jag tror att jag bestämmer 😅
Trivs bäst ute i naturen, älskar terrängen, jag är modig när han tvekar och tvärtom.

Lite lika utseendemässigt med samma kroppstyp och hårfärg 😁
20180330_175039.jpg
 
Min bästa vän Lucky och jag är nog lika glada och snälla ( fast Lucky är ännu bättre på det än mig).Vi springer fort båda😃
Men typmässigt är jag mini och han jätte.
Vi har ju 8 hästar till och det jag kan tillägga är att våra uppfödningar har de tre vi hittills tagit fram tillsammans väldigt lika i sätten!Okomplicerade, glada , orädda och keliga ❤️🏇
 
Hmm..

Jag och OmNom har vissa klara likheter - "Hörde jag en godispåse, har du choklad, är det middag snart??" Vi är matvrak och godismonster båda två. Hon har en tendens att snabbt öka i vikt, jag kan äta vad som helst utan att bli tjock.

Vi är båda vita med mörkare man och små bruna fläckar. Ruskigt håriga är vi också. Badkrukor.

Vi kan bli tjuriga om vi inte får som vi vill, men med lite mat eller godis går vi med på det mesta. Vi gillar inte att bli petade på heller.. :-)
 
Nej inte alls lika för fem öre, tyvärr kompletterar vi inte varandra alls därför ska han säljas efter årskiftet till min stora sorg. Men den nya har jag bara haft i drygt 8 dagar så ännu inte vet inte men än så länge så har han visat fina sidor. Vi är nog rätt lika, lite filosofiska och snälla.
 
Väldigt lika! Nyfikna, arbetsglada och positiva. Men vi har också dåligt tålamod och blir snabbt trötta :D

Han är bäst :heart

IMG_20191220_211750.jpg
 
... eller? ;)

Är du lik din häst/dina hästar eller inte?
Japp, hästen jag hade var väldigt lik mig och jag henne.
Båda är lugna och orädda (morsan i gänget) i grund och bott men kunde tagga till när det behövdes, vi älskade båda att hoppa, speciellt terränghinder.
Att jag gillar lastbilar är ingen hemlighet, men näst hästen gjorde detsamma. 😅 😂

Vi hade många likheter och vi lärde varandra väldigt mycket.
Vila i frid älskade Tant. :heart

Me and Markiza.jpg
 
Jag och min pålle har vissa likheter. Vi har god social kompetens men trivs ändå bäst en bit utanför gruppen. Vi är modiga, nyfikna och generellt stabila. Vi hanterar stress på precis samma sätt. Hyfsat stresståliga men kan ha sämre dagar när stresskannan är full och ingenting fungerar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
788
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 710
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Jag kommer inom en överskådlig framtid stå utan häst och har funderat på, om jag vill ha en ny häst och i så fall vilken typ av häst som...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 716
Senast: grodan21
·
Tjatter Jag behöver läsa upp matten (det som tidigare hette matte b, osäker på vad benämningen är nu) för att kunna läsa vidare. Men kan inte få...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: krus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp