Sadel från HÖÖKS?

K

Krabban

Hej!

Jag undrar om det är ngn som köpt sin sadel från Hööks? Hur bra kvalitet är det egentligen? Det finns ju iof olika märken men jag tänkte ev. på Gold Medal Flatback, hur är den? Berätta gärna!!!

Eller vet ni andra bra sadlar för inte så högt pris (är lite fattig)?

Jättetacksam för svar!! :bow:
 
Min Griffin dressyr är ursprungligen från hööks, och jag kan varmt rekommendera Griffin som lågprisalternativ till lädersadlar :)
 
Har köpt en del sadlar från H**ks, ja. Bla en Gold Medal flatback, och även en Gold Medal CC. Flatbacken var helt okej (tappade lite färg vid smörjning dock) annars var den helt okej. Andvänder den på flera hästar och den ligger bra.
 
Hur gör man när man köper sadel från Hööks?
Köper man den oprovad o hoppas på att den passar när man kommer hem? Får man pengarna tillbaka på en sadel som inte passar?
Har de provsadlar man kan få låna o sedan köpa sadel?
// Linda
 
Man får ta hem och prova (med något under då), och jag tror tom att man kan komma dit med hästen om man ringer och bokar tid.
 
Kul att höra att den är okej! Så du är "hooked" på Gold Medal nu? Synd på de vita sömmarna bara... Jag gillar Tobacco.

Ngn som har ngt mer tips på sadelmärke? Gärna UNDER 10´000 kronors klassen. ;)
 
Zaldis. Så fast på Gold Medal är jag inte, tycker det är ett helt ok sadel för det priset (i England finns det väl fler GM modeller också tror jag). Däremot är jag helt totalt såld på Stubbensadlarna (så har jag smala spinkiga fbl också ;) ) Tror det kostar 10.000 + några hundralappar ungefär.
 
Jaa, jag tittade faktiskt på den här... Stubben Artus, heter den! Tycker du att det är värt 3´500:- extra för den?
 
Oja, om du inte har en väldigt bred häst (de är ganska smala i bommen).
 
Den tappar inte färg ;) Och sen är den skönare och ligger bättre.
 
Om du köper en stubben... Kolla att tunneln inte är för smal!
Har haft två stubbensadlar (hoppsadlar) med för smal tunnel.
Har nu bytt till Bates Caprilli som är toppen!! :):
 
Vill du ha en riktigt bra hoppsadel ska du köpa en appaloosa Golden star. Ligger runt 10 000kr ungefär. Den är ullstoppad, du kan ändra bomvidd, den är välbalanserad och dessutom väldigt snygg. Finns från 33-37 (38?) i bomvidd där 33 är normal.
 
Skulle aldrig i hela mitt liv köpa en sadel från Hööks.
 
Re: Billig sadel \"prisvärd\"

Wintec !!!
Jeg kjøpte wintec nå da jeg måtte kjøpe sadel (har kjøpt min foderhäst men ville inte kjøpe hennes sadel).
En wintec 500 dressyr med cair kjøpte jeg.
Praktisk med de byttbare bommene og cair som former seg og tilpasser seg hesten mye bedre enn ullstopp.

vet ikke hva de koster i sverige, men i norge selges de til alt fra 5000-6000 (dressyren, allround ca 600-700 billigere)
 
En anledning till att man köper stübben är ju enligt mig att stübben har kvalitet. Har en REX som är minst 6 år (troligtvis uppåt 10år, minst) och den är knappt sliten, behöver stoppas om, men annars är den helt ok...
Köpte en wintec sist jag köpte sadel, är också helt underbar, men har ingen aning om hur konstlädret blir efter ett tag... hade hellre haft en stübben men de är ju betydligt dyrare...
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Ridning Hej! Min kompis i stallet har en häst med Kissing spines, hästen har haft 6olika ägare +den som äger hästen nu. Uppfödaren och ägare nr...
2
Svar
20
· Visningar
3 208
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 332
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
3 336
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp