Sadel knurot? eller ?

H

High_Fever

För ett år sen ungefär hade min häst två knutor under sadelen men nu har han fått nästan 6-8 på varje sida??? Och sebn vet jag inte om han har lite på rumpan och framme vid halsen ? :crazy:

HJÄLP MIG SNÄLLA . Ge tips vet ni någon som har eller haft?
 
Sv: Sadel knurot? eller ?

Min häst hade knutor precis i sadelläget och veterinären sa att det troligen var en reaktion på svett o smuts i kombination och att vi skulle vara noga med att byta ut till ren vojlock ofta.

Knutorna har helt försvunnit nu sommartid när vi slutade använda regntäcke så användande av täcke kan säkert också inverka negativt.
Nu har ju din på hals o rumpa också så det är kanske inte samma sort förstås. Reaktion på för mycket protein har jag också hört kan ta form av knutor. Kraftigt bete?

Sen är det ju all roliga insekter...
 
Sv: Sadel knurot? eller ?

Tack så mkt.
men trejak du ? mm jag vet inte om det är för krasftigt bete för han men vad ska jag då gör om det är de som är felet?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 927
Senast: Anna-Bella
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 185
Senast: JohannaB
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 053
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Sålde en D-ponny för 4 år sen, som varit i vår ägo i två år. Den är låg i trakterna och vi hade ringsko på mestadels (ibland vanlig...
Svar
3
· Visningar
528
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp