Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Sadel knurot? eller ?

H

High_Fever

För ett år sen ungefär hade min häst två knutor under sadelen men nu har han fått nästan 6-8 på varje sida??? Och sebn vet jag inte om han har lite på rumpan och framme vid halsen ? :crazy:

HJÄLP MIG SNÄLLA . Ge tips vet ni någon som har eller haft?

T

tretjak

Sv: Sadel knurot? eller ?

Min häst hade knutor precis i sadelläget och veterinären sa att det troligen var en reaktion på svett o smuts i kombination och att vi skulle vara noga med att byta ut till ren vojlock ofta.

Knutorna har helt försvunnit nu sommartid när vi slutade använda regntäcke så användande av täcke kan säkert också inverka negativt.
Nu har ju din på hals o rumpa också så det är kanske inte samma sort förstås. Reaktion på för mycket protein har jag också hört kan ta form av knutor. Kraftigt bete?

Sen är det ju all roliga insekter...

H

High_Fever

Sv: Sadel knurot? eller ?

Tack så mkt.
men trejak du ? mm jag vet inte om det är för krasftigt bete för han men vad ska jag då gör om det är de som är felet?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5524 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Hallå där! Hade behövt lite hjälp med en skada eller snarare sjukdom kanske som min pålle fått på halsen På bilden ovan är hon blöt på...
Svar
16
· Visningar
1 147
Hästvård Min häst har hostat vid tre tillfällen nu. Det har varit under ridning en bit in i passet. Hon har då varit superspänd i början av...
Svar
9
· Visningar
504
Hästvård Hjälp! Är intresserad av en 14-årig fin D-ponny som är välrirden och i god form. Provridning av min dotter i helgen och det kändes bra...
Svar
3
· Visningar
757
Foder&Strö Hej! Jag har drabbats av riktig fångest,trots att jag har en ponny som inte ens haft fång.Jag läser och läser om alla hästar som...
Svar
4
· Visningar
372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kai Ken
  • Valp 2021

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?