Sadel rak rygg

joqla

Trådstartare
Hej! Tips på sadel till rak rygg, en del manke, wide (gärna med koppjärn), smal midja. Jag gillar Lippo, har provsuttit några olika sådana men inte provat på hästen. Letar ffa dressyrsadel nu men även hoppsadel är aktuellt framöver!
Tack för tips!
 
Jag har Bates caprilli till min, han har manke och mycket rak rygg. Sadeln har bred och fin kanal och hästen gillade den bättre än Lippo :)
Ofta prisvärda begagnade.
 
Jag har koppjärn i min Allegria så det kanske är olika årsmodeller? Köpte min ny för 4-5 år sedan. :)
Min var från innan de höjde priset på sadeln men på alla sidor jag kollat nu står det att den är omvärmningsbar.

Lippo Fazzino, Marcello och Vanessa kan ändras i bomvidd med koppjärn

Lippo Azzario och Allegria värms om i bomändringsmaskin.
 
Min var från innan de höjde priset på sadeln men på alla sidor jag kollat nu står det att den är omvärmningsbar.

Lippo Fazzino, Marcello och Vanessa kan ändras i bomvidd med koppjärn

Lippo Azzario och Allegria värms om i bomändringsmaskin.

Ok, då har dom nog ändrat till omvärmningsbar på senare år. Jag har ett koppjärn stl M i min sadel.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Jeps
·
Utrustning Söker tips på hoppsadel för bred rak rygg, normal manke. Gärna bra greppigt läder och flyttbara knästöd!
Svar
1
· Visningar
266
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp