Bukefalos 28 år!

sadel som glider fram

J

jojjogalopp

När vi har sadlat våran valack så sitter sadeln bra.

Sen när vi har ridit ett tag så åker sadeln fram känns ju som jag kommer sitta på halsen vet inte vad jag ska göra jag vet när jag va yngre så hadde man svanns kappa ,

Men det finns ju inget fässte så jag vet inte hur jag ska få sadeln ligga kvar,

Han e ju så rund och har ingen manke jag lovar ingen rund som en boll:D

är det någon som har tipps:smirk:
 
Sv: sadel som glider fram

Har ett arabsto som man helt enkelt måste ha svanskappa på. Hon är skapt så att varenda sadel jag har provat på henne åker fram.
Det finns lösa fästen att köpa, jättebilliga, som man sticker in mellan bossorna och som man sedan fäster svanskappan i. Mycket lätt, finns på alla hästvaruhus!
 
Sv: sadel som glider fram

Om sadeln passar din häst och då inte glider fram pga dålig passform kan du prova en ullpadd under. Hade det problemet med min dressyrsadel och fick då tipset av tränaren att prova med en sån - fungerar kanon. Syntetpaddarna fungerar de oxå även om det inte blir lika snyggt ;)
 
Sv: sadel som glider fram

Har du testat med förgjord? (tror jag de heter...)
Hade en sån på min första häst, och den funkade kanon. (annars finns det ju som någon redan nämnt lösa fästen för svanskappor att bara klämma tid under sadeln)
 
Sv: sadel som glider fram

Antingen är sadeln för smal, för vid, för sväng, för rak, för takformad eller en kombination av några alternativ.
 

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
576
Senast: Silje
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 763
Senast: Mogge
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 370
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp