Sadel-/tävlingsskåp för böckmann uno

Happyharbor

Trådstartare
Hej experter! ;) Undrar att finns det någon som har fått ett sadel/tävlingsskåp att rymmas i eran enhästars trailer? Helst Böckmann uno då det är den vi har. Ett lite mindre tävlingsskåp om de finns? Vet någon? Hjälp! :)
 
Finns ju sadelskåp som man hänger på skötardörren, och har man en liten häst som inte når fram kan man kanske ha en sadelväska och tränsväska hängande längst fram i släpet.

Ett sadelskåp blir nog alldeles för klumpigt tyvärr, hästen ska ju ha tillräckligt utrymme att stå framme vid bommen med huvudet sänkt.
Sen finns ju risken att hästen står och sparkar med frambenen på skåpet.

Finns iofs mindre sadelskåp som inte har hjul och bara rymmer en sadel, en sån längst fram kan nog gå att ha utan att hästen kommer åt den och man själv fortfarande når att tränsa hästen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
744
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik
  • Boende bredvid fjäderfäfarm och grisfarm

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp