Bukefalos 28 år!

Sadel till haflinger

Haflinger_97

Trådstartare
Har en haflinger som inte har manke, om ni förstår vad jag menar? Låter kanske dumt men hon är heelt platt! Har svåra sadel problem, har provat så många sadlar så jag tror jag drömmer mardrömmar om det. Även specialt för just haflinger. Närmsta "sadelprovning" är blir ca 1½ timme härifrån och min häst är inte allt för förtjust i att åka transport. Någon som har haft samma problem själv med sin haflinger eller annan "plattryggad" häst, och isf vad har ni för sadel och vart fick ni tag i den?
 
Sv: Sadel till haflinger

Jag har haft samma problem med min häst, hon är rund med platt rygg utan manke, och tokbred. Hon har en Crown Aragorn som passar bra. Tips är att ta ur en sadelutprovare som åker ut till er om hon inte gillar att åka transport.
 
Sv: Sadel till haflinger

Har en edelbluthaflinger utan manke och kort rak rygg, har en globus clic till han iaf
Den glider fram lite men det är nog för magen är lite stor för tillfället ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 344
Senast: Thera
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 583
Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 272
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp