Sadel till kraftig c ponny

Ponnymorsan_dalarna

Trådstartare
Hejsan! Har riktigt svårt att hitta en passande sadel till vår c ponny som var dotter på 9 år rider. Dotter är stor för att vara 9år. 152cm lång.
Sadelutprovare tyckte vi skulle prova en tekna s-line men hade ej någon sådan till försäljning eller som vi kunde prova.
Någon som har tekna? Eller någon som kan tipsa om annan sadel?
Vill inte lägga för mycket pengar då vi försöker för ponnyn att tappa hull och bygga muskler istället.
 

Bifogade filer

  • received_660127268198453.jpeg
    received_660127268198453.jpeg
    285,7 KB · Visningar: 145
Hejsan! Har riktigt svårt att hitta en passande sadel till vår c ponny som var dotter på 9 år rider. Dotter är stor för att vara 9år. 152cm lång.
Sadelutprovare tyckte vi skulle prova en tekna s-line men hade ej någon sådan till försäljning eller som vi kunde prova.
Någon som har tekna? Eller någon som kan tipsa om annan sadel?
Vill inte lägga för mycket pengar då vi försöker för ponnyn att tappa hull och bygga muskler istället.
Jag hade en tekna S-line hoppsadel till min häst, under inridning och ngt år framåt. En trevlig sadel som sedan även var lättsåld när det blev aktuellt.
 
Kommer ni över en Zaldi Royal eller ev Zaldi Star så testa en sådan. Kostar inte mycket, passar svängd rygg och är trevliga att rida i.

Skulle tippa att Tekna s-line blir lite för rak ändå..

Pessoa och prestige blir också antagligen för raka.
 
Tycker ryggen ser väldigt svängd ut för att kunna ha en tekna? Att kolla på Harry dabbs, Jaguar, cobra och dominus kan vara ett tips. Går att hitta för runt 5-10 begagnat.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 212
Senast: Sirap
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 740
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 205
Senast: Blubbis
·
Utrustning Ska skaffa ny sadel till dotterns b-ponny. Problemet är vilken , hon har väldans svårt sadelläge. Ponnyn har lite manke, smal bog, grov...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp