jonnal97

Trådstartare
Jag har en 5 åring som jag letar en hoppsadel till.

Jag vet faktiskt inte om hon har kort, rak rygg och bred eller hög manke och svängd rygg.. Vad tycker ni att hon har? Vilken sadel skulle passa henne?
Just nu har hon inga muskler efter en vila.
20161131124251311202820_sbig.jpg

2016113112437621202820_sbig.jpg
 
Ta ut sadelprovare! Det är gult värt. Då får ni tillsammans prova ut olika sadlar på plats.
Om du har en femåring som du tror kommer att bredda sig så kan man försöka hitta en omvärmningsbar sadel, som man då kan bredda ut när hästen musklat på sig. :up:
 
Det går aldrig helt avgöra vad som passar utifrån en bild :) hästen ändrar form i rörelse och då kan en sadel som verkar bra helt plötsligt ligga dåligt. Och med en omusklad rygg finns en del att ta hänsyn till, du vill ex absolut inte få tryckpunkter som gör att hästen inte kommer sätta fin och jämn muskulatur osv :) så i ditt fall skulle jag absolut ta hjälp av en sadelutprovare.
 
Jag har en 5 åring som jag letar en hoppsadel till.

Jag vet faktiskt inte om hon har kort, rak rygg och bred eller hög manke och svängd rygg.. Vad tycker ni att hon har? Vilken sadel skulle passa henne?
Just nu har hon inga muskler efter en vila.
20161131124251311202820_sbig.jpg

2016113112437621202820_sbig.jpg

Jag håller med övriga, kolla om det finns någon i närheten som kan komma till ditt stall om du inte kan åka dit med hästen. Ofta har de både nytt och begagnat.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 164
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
986
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp