Sadelbilder

den där FB sadlen var hemskt smal mellan bossorna längst bak!!! :eek: det är inte så bra..... eller ser det bara så ut på bilden?
 
Jo jag vet. Men det är inte min sadel som tur är. Tycker det ser jättekonstigt ut i varje fall.
 
Ja antagligen. Hoppas bara hästen inte får ont i ryggen.. Förstår inte varför man tillverkar såna sadlar :confused:
 
Vet inte exakt hur gammal den är men tjejen köpte den begagnad och den ser ut att ha några år på nacken..
 
Fb sadeln ser ju som sagt inge bra ut bak på undersidan..
 
Sadeltunneln på FB är väldigt smal.Och den sadeln behöver stoppas om :)
Jag skulle personligen inte lägga den på en häst fören den är omstoppad.En sadel ska inte vara så där knölig och ogämn på undersidan.Den ska vara slät och fin utan knölar.. :)
 
Jag tror det är en Frank Baines pirouette. En i stallet har haft en sån och den var väldigt lik denna..och gammal..och lika smal baktill. :crazy:
 
Smala tunnlar är väl typiskt gammla sadlar? Fast alla är väl inte sådär avsmalnande men just bredden i tunneln kan disskuteras... :crazy:
 
En Pirouette kan det nog vara :idea: Det finns ett märke under kåpan och man ser att det står Frank Baines, sen så ett ord till som slutar på ette, då det är nog en sån.
 
Men Appaloosan är ganska gammal den också och den är inte smal där bak.
 
Minsat fura fingrar har jag fått lära mig ska få plats bak till. det gör det nog inte på den sadeln, inte så bra :crazy:
 
Ja, ganska många är tyvärr så. :crazy: Jag har oxå haft en frank banines som var väldigt avsmalnande under ponnytiden. Medans min Lewa som jag har till fjordan som säkert är 20 år (gjord i DDR står det på den, så den gjordes innan muren föll i TYskland) har jättebred och bra kanal.
 
Tror appaloosan är en "avvvart", en bra sån :p Men tyvärr så ser man många äldre sadlar med trånga tunlar...även om de inte smalnar av så, så brukar det vara thight.
 
Fast min lewa smalnade av, fast inte så mycket som den på bilden här. Det gick att leva med om jag säger så....
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 113
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
822
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: warg
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 865
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp