Sadelexperter se hit! Mycket manke och rak rygg, bilder.

Sv: Sadelexperter se hit! Mycket manke och rak rygg, bilder.

Efter ridning bilden ser bra ut, ligger balanserat och fint.
Den ser dock ut att ha kasta bakåt en liten liten bit mot den första bilden(som jag tycker är aningens för långt fram) men efter ridning bilden ser fin ut och ligger den bra i övrigt så hade jag nöjt mig med den.
 
Sv: Sadelexperter se hit! Mycket manke och rak rygg, bilder.

+ Elisha

Tack!

Buck, det kan nog ha varit så att jag omedvetet sadlade i ett mellanläge mellan det första som var för långt fram och det andra som var lite för långt bak, när jag sadlade för ridning. :) Eller så sadlade jag för långt fram och så gled sadeln bak till rätt läge när han rörde på sig. Jag ska försöka hålla det läget nu och köra på detta tills utprovare kommer i vår, så får vi se vad han säger. :) Tack för tips och råd!
 
Sv: Sadelexperter se hit! Mycket manke och rak rygg, bilder.

hej, hoppas det är ok om jag lånar tråden lite... jag blir inte heller klok på sadelprovandet. har en prestige paris 33, har tänkt att den inte ligger bra och nu har jag mätt hästen som var 95 grader, halvblod med manke och rak rygg lite överbyggd möjligtvis. liknar lite den fuxen som Buck visade i linjerna. hon är ok mudsklad men lite takformad. sadeln bör det vill säg vara för smal. den ligger bra i manken och ligger an hela vägen (kan dock tycka att den trycker lite mitt på vilket indikerar på för svängd bom?) lättar yttepytte lite bak. när man känner längs med bogblade trycker den dock mer uppe än nere. schabrak och sadel har glidit lite bak vid hopp men endast då. sadel ska bytas illa kvickt iaf. vi provade en prestige versailles igår 34, (bör fortfarande vara för smal) ligger typ likadant. en amerigo dressyr (vet ej modell men +2 i bom) lättade lite bak och bossorna var lite för runda upplevde vi. tänkte nu gå vidare och prova ngt annat. vad tror ni om prestige roma eller pessoa don neco? kan det vara ngt? (strl 35,36/mw). har en pessoa amo liknande bomform som don necon?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
352
Senast: Jeps
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
645
Senast: Karoliten
·
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 512
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp