Sadelgjord med liten platta

Elo

Trådstartare
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?
 
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?
Det finns ju anatomiska gjordar som är lite extra breda på mitten bara, kanske prova en sådan? Vet egentligen inte om den hjälper mot islag, men värt att prova?
 
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?

Jag har en sadelgjord från wintec cair som har en liten platta, men den kanske är för liten?
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
430
Senast: tessan.g
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 471
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 105
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp