Bukefalos 28 år!

Sadelgjord som håller bak sadeln

S

sova

Är det någon som provat en sådan? :confused: Vet att bla Hansbo och Chetak säljer dessa. Själva gjorden är inte rakt formad som "normala" gjordar, utan ligger längre fram mitt under hästen än vad den gör vid spännena... Någon som förstod? :crazy:
Gillar principen, men den billigast går på 800+ så man vill höra sig lite för först :)
 
Köpte en sån (sadelmakaren i strömsholm sydde upp en åt mig). Den fungerade inte. Det blev snarare värre pga att när sadeln ändå åkte fram drog den med sig skinnet vilket följde i skav. Den kanske fungerar för andra, men inte för mig. En massa hundralappar åt skogen. :cry:

mvh :bump:
 

Liknande trådar

Utrustning Finns det någon form på sadelgjord som förhindrar sadeln att glida bakåt, eller är det bara brösta som gäller i det fallet? Hästen är...
Svar
15
· Visningar
6 109
Senast: Dressyren
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 354
Senast: super
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 706
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 420
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp