Sadelhjälp

AbrakadabraWe

Trådstartare
Behöver ha hjälp med förslag till sadlar jag kan prova.

Har varit till sadelprovare som tyckte sadeln på bilden passar bra. Men inser nu två veckor senare att sadeln är för smal, lutar bak, för böjd bom och har fel form på bossarna.
Sadeln är en cliff barnsby bomvidd 3 som är utbankad 2 cm av Sadelutprovaren.

Letar en sadel med djupt säte och mycket stöd men hittar inga som duger. Min cliff barnsby älskar jag.
Hästen är bred, rak och rund rygg.
 

Bifogade filer

  • 2721B26F-63D0-480A-B763-8EDEAEB1CD53.jpeg
    2721B26F-63D0-480A-B763-8EDEAEB1CD53.jpeg
    356 KB · Visningar: 96
Amerigo Vega brukar passa hästar med raka ryggar. Albion K2 också men den är längre och tar mer plats har jag för mig. Upplever både Amerigo och Albion ganska generösa i sina bomvidder jämtemot tex Prestige.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
810
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
679
Senast: Jeps
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Mogge
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp