Sadelinprovare

biffen

Trådstartare
Hur mycket brukar de ta betalt?

Har funderingar på att utbilda mej, men det vore kul att veta hur mycket de som är verksamma brukar ta.
 
Jag pratade med en auktoriserad sadelmakare! Han tog 350:-/timme + reseersättning ifall man inte åkte till honom. Det tycker jag är ett bra pris! Visserligen var man tvungen att ta med sig sadlar själv, men om man vet ungefär vilket som passar innan man kommer dit, så ska det väl inte ta mer än en timme!! Förhoppningsvis.. :crazy: :)
 
Och om jag inte minns fel så tar P.W 600 kr/häst + reseersättning.Så det skiftar väldigt mkt i pris.
 
Hej igen :D
Tycker att det låter som en toppenidé, vi har ju igen utprovare här uppe hos oss.. Men, en sak till som saknas är ju en butik med begagnade sadlar.. Tycker att du ska utbilda dej sessutom till sadelmakare & öppna butik med både nya & begagnade sadlar, och ta in beg sadlar för försäljning mot provision, tänk va mycket kunder du skulle få.. Jag skulle vara stammis iallafall! :)
 
hehe, det är det som är tanken....

Är anmäld till kursen som är i Katrineholm 22-23 mars så nu blir det av! Du får gärna vara kund! :D
 
Min sadelmakare ville inte ha nånting, ändå va jag hos honom 2 ggr o provade ut sadlar på hästen.
Betalade bara 550 kr för mer stoppning av nya sadeln.
 
Jag betalade 300 till den ene sadelutprovaren.

När jag köpte min dressyrsadel ingick måttagning i priset, eftersom sadeln är måttillverkad efter både hästen och mej.

Immer
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 073
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Krummi
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
953
Hästmänniskan Jag undrar vad som är rimligt att få betalt (eller inte få betalt?) per dag för att sköta någon annans hästar? Detta är vad som ingår: -...
2
Svar
34
· Visningar
3 955
Senast: Vitsippan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp