Sadelmärken

J

Jessica

Jag har en häst som Stübbensadeln passar väldigt bra till, men jag trivs mindre bra i en sådan sadel. Nu undrar jag om någon vet om det finns något annat märke som är byggt på ungefär samma sätt som en Stübbensadel.

Jag har provat Bates Caprilli och Appaloosa Prestige, den första var för rak i bossorna och den andra för rundad.

mvh Jessica
 
Ja, Lemetexen fungerar också på honom, men jag vill inte ha en permanentstoppad sadel.

Hubertusen tycker jag inte om alls, jag har ingen särskild anledning, bara en känsla :o.

mvh Jessica
 
En Albion SL (dressyrsadel) kanske :). Jag har en sådan och den är urskön att sitta i. Inte alls så hård som Stübbensadlarna är. Annars så trivs jag väldigt bra i min Passier hoppsadel också.

Dessa sadlar brukar ligga bra på de flesta hästryggar...
 
Prova passier.
Jag fick en med min pålle när jag köpte honom men sadeln var för stor för mig så jag köpte en stubben istället :D
 
Albion och Passier hmmm

Tack för tipsen :D

Förresten, vet ni vilken storlek på Albion och Passier som motsvarar ca 31-32 i bomvidd på Stübben?

mvh Jessica
 
Albion SL finns ju i ganska många storlekar. På min pålla låg Stübben 31 bra, men var aaaaningens trång, medans 32 var för stor.

Den Albion SL som jag har är i storlek MM, vilket betyder Medium-Medium. Alltså normal bom. Stübbens 31 är ju också normal bom. Nästa storlek är MW = MediumWide, sedan kommer W=Wide. Finns även N=Narrow (smal) och NM=Narrow-Medium (Smal mot Normal). Du kan kolla in sadeln på http://www.albion-saddlemakers.co.uk klicka på Products och välj dressage. Deras dressyrsadel Albion SLK har samma bossor som SLK, men har ett högre bakvalv.
 
Vilken Lemetex har du?

Jag har haft både Crestan och Futuran.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 382
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp