Sadelmakare - utbildning

lillan222

Trådstartare
Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar skolan för nästa start. Undrar ifall det kanske är några sadelmakare här eller några som går en utbildning för sadelmakare.

Vart gick/går ni utbildningen och vad krävdes för att komma in osv? Jag har läst att man behöver gymnasieutbildning men verkar även som vissa vill att man redan ska ha någon form av kunskap inom sadelmakeri. Hur har ni fått detta?
Även läst atr vissa har en prov innan,, hur genomförs detta?

Tar gärna emot alla tips som finns samt åsikter om vilka utbildningar som är bättre och mindre bra inom sadelmakare!

Jag bor i skaraborg så tänkte en utbildning här omkring eller möjligtvis en på distans🤗
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 539
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 256
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 296
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp