Sadelmakare?

S

Spider84

Sitter och funderar på hur man blir sadelmakare...

Är det lärling som gäller eller finns det en utbildning för det?

Ni som är utbildade eller har funderat på det och grävt en del i det hoppas jag kan dela med sig!
 
är inte utbildad men vet att man först går som lärling hos en auktoriserad, efter visst länge så avlägger man gesällprov och skall ha tillverkat lite hästutrustning, sadel osv.
Tips: Prata med Sonja Påhlsson, hon brukar väl komma upp till er?
 
Ingen koll på henne, men jag tänkte prata med Anky (sadelmakaren på hippologum) om det och se vad hon säger.

Inte för att jag vet om jag vill bli det, men att i alla fall få lära sig att sy i läder m.m. hade varit bra. Sen kanske det leder till att man gräver ned sig mer vad vet jag.
 
Tärnsjö sadelmakeri utbildar sadelmakare...jag TROR utbildningen är två år.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: lillan222
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 907
Anläggning Jag funderar på att köpa en spridare att dra med fyrhjulingen. Budget max 5000 kr. Vad är vettigt för de pengarna? Det finns ju spridare...
Svar
10
· Visningar
140
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp