Sadeln trygger ner min ponnys rygg😰

Carno

TrÄdstartare
(LÀgger in bilder lÀngst ner)
Har haft denna sadeln i ett Ă„r nu, vet inte exakt vad den heter men det Ă€r nĂ„gon lippo smart grej i fejklĂ€der (vi var pĂ„ en budgett kan man sĂ€ga) vĂ„ran sadelprovare sa till oss att den sadeln inte skulle trycka pĂ„ hennes rygg, sĂ„ jag tĂ€nker att min ponny kanske bara Ă€r kĂ€nslig? Hon kan ha börjat fĂ„ ont av den senaste tiden, men i sĂ„dana fall sĂ€ger hon inte till tydligt, i början nĂ€r vi fick sadeln var hon mycket mer överviktig sĂ„ det gjorde inte ont dĂ„ p.g.a fettet pĂ„ hennes rygg. Vi köpte Ă€ven en sadelpadd men den har blivit lika tillplattad som hennes rygg. Har tĂ€nkt shoppa efter en dressyrsadel till hösten, om ni kan nĂ„gra bra mĂ€rken sĂ„ skriv gĂ€rna dem, hĂ€lst vill jag ju ha en sadel som Ă€r skön för bĂ„de mig och hĂ€sten, den jag har nu gör lite ont o sitta i 😅 hennes rygg Ă€r föresten vĂ€ldigt platt, och hon har nĂ€stan ingen manke, hon har ocksĂ„ en hyfsat lĂ„ng rygg, tĂ€nk er att hon Ă€r lite som ett rĂ€tblock👍👍
 

Bifogade filer

  • 20210816_155322.jpg
    20210816_155322.jpg
    346 KB · Visningar: 429
Kunde bara bifoga en bild sĂ„ skickar mer i kommentarsfĂ€ltet 😅👍
 

Bifogade filer

  • 20210816_154732.jpg
    20210816_154732.jpg
    331,8 KB · Visningar: 404
SĂ€g till om de behövs fler bilder 😅
 

Bifogade filer

  • 20210816_154718.jpg
    20210816_154718.jpg
    265,7 KB · Visningar: 403
Är du sĂ€ker pĂ„ att inte det dĂ€r som gĂ„r upp bakom sadellĂ€get Ă€r en fettdepĂ„?
 
Problemet Àr att mÄnga "kunniga" sadelutprovare" kan mindre Àn gemene man kan
Kan sÀkert vara sÄ, Àven om det inte Àr min erfarenhet. Har vÀl haft tur. Men i det hÀr fallet lÄter det ju som om de verkligen behöver hjÀlp (vilket nog de flesta gör).
 
Ja svÄrt överlag att bedöma frÄn bild! Ta ut en oberoende energirÄdgivare, kanske kÀnner du nÄgon person med mycket erfarenhet som kan vara med och ge sin Äsikt om sÀljarna ni provar? Vad bra att du Àr uppmÀrksam pÄ hur sadeln ligger pÄ din ponny!
 
Jag tror att en sadelutprovare kan vara vettigt men inte just nu. Om man tittar pÄ bilderna sÄ ser hÀsten rÀtt tjock ut, gÄr den pÄ bete kanske, sÄ att ta ut en sadelutprovare nu gör bara att man fÄr göra om jobbet nÀr hÀsten Àr i rÀtt hull igen. Den behöver helt enkelt banta först.
 

Liknande trÄdar

Utrustning Hej! Jag har lÀst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trÄdar och har skaffat mig ett nÄgot sÄnÀr hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 617
Senast: Aureola
·
Utrustning Rak eller svÀngd rygg? *bilder* Hej! Letar ny dressyrsadel dÄ ponnyn musklat till sig rejÀlt pÄ det Äret vi Àgt han:) Han var...
Svar
6
· Visningar
2 389
Senast: Qosack
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Brexz
  • Ingen fart pĂ„ agilitytĂ€vling
  • Bra och smakligt blötfoder?

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp