S

Sirisiri

Jag tycker att min flatbacksadel lutar lite bakåt och vill därför lägga in en padd under. Var till Hööks igår och köpte deras kilpadd. Har inte provat den än, men undrar om den inte är lite för tjock och hård? Det är inte mycket sadeln behövs lyftas upp. Kan man lika gärna köpa en bit skumgummi (dessutom mkt billigare), klippa till den som ett tennisracket ungefär och lägga under sadeln?

Hur gör ni?
 
Det är nog bättre för både hästen och sadeln om du stoppar om den istället.

För att svara på din fråga så lär nog skungummi funka lika bra.
 
javisst visst kan du använda en add till du stoppat om sadeln , men det finns ju mjuka att köpa som är mer eller mindre fyllda fram/bak kolla bla på www.equalityline.se många ridsportsaffärer har dem som äterförsäljare så det är inte svårt att beställa hem ..(om du inte hittar direkt i affären förståss :smirk:)
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 410
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag har aldrig haft för vana att gå till frisören men gjorde det i alla fall för några månader sedan. Den frisören tyckte jag skulle...
29 30 31
Svar
608
· Visningar
42 994
Senast: EmmaW
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
1 880
Senast: Líf
·
Äldre hej! Vet inte vad jag ska göra. Vi köpte en ny bäddmadrass (180) och sen dess sover jag skit. Har haft den en vecka och jag har ont...
2
Svar
24
· Visningar
6 643
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp