Sadelproblem!

T

Tican

jag har precis (elr ja, för ett drygt halvår sen) fått en sadel till min hopponny Antica... en zaldi star,( :love:) alltså en flatback, som kostade 8000... mina förräldrar anser då att jag ska nöja mig med det, eftersom jag i samma veva fick tvåhästarstransport och själva hästen...! :o men nu vill jag åxå kunna träna dressyr lite bättre.. har hört att min pålle kan ha kapacitet till de åxå.. så jag ska börja gå privatlektioner i dressyr å åka på dressyrläger i sommar... så vad gör man?? att spara till en själv är inte att tänka på.. ska redan betala spånet, det räcker! :crazy: men jag MÅSTE ju ha en dressyrsadel! :crazy: vad gööör man?? och nästa sak.. VAD för nån?? nåt fint märke begagnat elr en lite sämre ny?? vad för märke?? hjälp! :( :crazy: :smirk:
 
sälj transporten och köp en billiga transport eller sälj hoppsadeln och köp en dressyrsadel :-p
man måste prioetera sakerna.
 
heh, transporten är en begagnad värmlandsvagn, och jag vill INTE ha en usel gammal transport och riskera min hästs liv bara för att de var billigare! :mad: fatta känslan när golvet ramlar ut på motorvägen. nej, fy faaan.. :( :cry: och sadeln är jag jättenöjd me, men behöver både och. sådeså. men det har inte mina föräldrar fattat.. :smirk:
 
Vad sägs om att köpa en begagnad syntetsadel? Jag köpte en griffin dressyr för 2.500 när jag insåg att det inte gick att rida ordentlig dressyr i min hoppsadel. Den sadeln är helt suveränt bekväm!
Lycka till!
 
jaa, det är en möjlighet! :idea: men har kärat ner mig i en begagnad zaldi atlanta här på buke.. :love: kolla:
javascript:openLarge('large_picture.php?filename_stored=67186_ILNyVfmhqL.JPG&sitetitle=Zaldi%2016.5"%2032') helt underbaaaar... :love: :love: :love:
 
det beror på hur välvårdad transporten är.
den kan vara äldre men funka bra ändå.

själv har jag köpt en billig transport vom vi totalrenoverar och vi har faktiskt lyft bort golvet ocg renoverat underifrån! det har inte kostat mkt pengar att renovera, men däremot arbetskraft. men vill man ha det man vill ha, får man jobba för det.
 
sälj hoppsadeln och köp en allround :D

Jsg fick min första sadelav mamma till hästen, men sparar nu ihop själv till min dressyrsadel :love:

Spara pengar och prioritera.
 
Jag kan tyvärr inte se annonsen... :crazy: Men jag kan ana att den kostar lite mer än en begagnad griffin sadel? ;)
Jag är upplärd i syntetsadlar och tycker därför att de är mycket skönare än lädersadlar och bättre! Men jag är lite konstig också... :cool:
 
jag tycker att du ska vara tacksam för det du redan fått! det är inte alla som får sådant av sina föräldrar, du kan ju tex räkna efter hur mycket en häst, sadel och transport kostar. jag fick arbeta ihop min transport själv.
och du klagar på att du får betala spånet själv. spån är inte speciellt dyrt och det är en sadel. rid barbacka elelr börja spara pengar själv tidsnog kanske du inser at tman behöver snåla för att få pengarn att räcka till och man inte kan ta allt för givet så fort man vill ha något!

hööks har en sigma dressyrsadel för ca 1800kr eller vad dom nu kostar. kasnke vore något?? värd att pröva på din häst iallafall om du vill ha en dressyrsadel.
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:
 
sigmas kostar 1840 kr typ på H**ks, och det är fraktfritt för order över 2000 kr.

Den sadeln är helt okey, har haft en sådan själv.
 

Liknande trådar

T
Utrustning Har ett litet problem...: Har för nuvarande en Zaldi Star, som jag haft ett knappt år, jättefin, skön och ligger parfekt på pållan...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Tican
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp