Sadeltips till min häst?

Glory

Trådstartare
Jag letar efter sadel till hästen, men det är inte lätt att hitta nån. Det behövs en sadel som är vid, då hästen är ganska tunnliknande ;) Något överbyggd, knappt någon manke alls, ganska "normal" rygg annars tror jag (alltså inte speciellt böjd, men inte spikrak heller)
De sadlar vi har provat än så länge är Henri de Rivel, (lite för rak), Morris & Nolan (kommer inte ihåg, tror den var för rak), Globus (verkade stämma bra både i vidd, form och låg i balans, men åkte fram jättemycket vid ridning), Hrimnir (en islandssadel, den låg bäst) och Thorowgood (den för vida hästar, tror den var för lång).
Vad kan vara värt ett försök, tror ni? Ska självklart be en sadelutprovare titta också, men först vill jag ha några alternativ som jag tror på.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tips på sadel som kan passa en häst med lite manke, bred (ca 110 grader), platt och relativt rak. Har tidigare haft en...
Svar
10
· Visningar
2 237
Utrustning Jag håller på och rider in min häst och funderar över sadlar. Hästen : Liten och ganska kort manke Rund bred rygg Svagt böjd rygg som...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: caballus
·
Utrustning Vad finns det för sadlar till en häst med avsaknad av manke? Finns det? Han är inte inriden än, men vill ju ha en sadel som passar...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: animalasia
·
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Monjana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp