Sadeltips!

Bison

Trådstartare
Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte.
Den ligger okej på hästen men inte helt perfekt. Om han musklar sig som planerat kommer kanalen bli för smal samt att det är gränsfall att manken får plats.
Den stoppas om just nu för att bli bättre men jag inställd på att få byta framöver 😔
Eftersom jag gillar att vara lite förberedd så tänkte jag kolla här om någon har förslag på vad som kan tänkas passa, sadelmakaren kommer givetvis hjälpa mig och se så det blir bra men eftersom det finns huuuur mycket som helst att välja på så vore det bra att kunna utgå från några märken och modeller 😁

Så det hästen behöver är.
Plats för hög manke, MW, kanal som är minst fyra fingrar hela vägen, åt det rakare hållet o bommen.
Det jag vill ha.
Mellanstora stöd och lite djupare säte.
Hoppsadel som jag kan dressyra i.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 026
Senast: starcraft
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 832
Senast: DrT
·
Utrustning När man äntligen hittat rätt till hästen i sadeldjungeln så kommer tvivlen kring om sadeln passar mig. Hur vet jag vilken sitsstorlek...
2
Svar
29
· Visningar
2 841
Senast: Ace
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 621
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp