Sadelutprovning

Status
Stängd för vidare inlägg.
I lördags var vi och provade ut en ny sadel till damen. Varken jag eller dottern har varit på en sadelutprovning tidigare så det var spännande

Ägaren skickade med en fin men lite äldre Amerigo dressyrsadel. Men den sadeln är för stor för både dottern och hästen. Vid utprovningen såg vi hur stor skillnad det gör på sadel och sadel vad gäller steg och rörelse hos en häst som är rätt känslig av sig

Det blev en tre år gammal Globus Esperanza, för under halva nypriset.

Lite roligt att det var den som först las på ryggen och som först provreds i. Tror vi testade fyra-fem andra sadlar men den här var den damen själv tyckte bäst om och som dottern gillade rida i.
Var ganska fascinerande se hur tydligt damen talade om vad hon tyckte om sadlarna. En sadel som så ut att ligga bra var reaktionen :wtf:. Tre skrittsteg tog det sen var det bara hoppa av.

Eftersom de red till och från Sadelutprovningen (med sällskap givetvis) så longerades hon bara igår en kort stund med nya sadeln.
Det kom in en kvinna på ridbanan strax efter vi gått in och frågade om det var ok hon longerade samtidigt?
Absolut, men både jag och dottern varnade för att vår pålle kunde vara lite på tårna, men det var helt ok enligt kvinnan

Gissa vilken häst som skötte sig klockrent och vilken som inte gjorde det :rofl:
T rörde inte ens på öronen när den andra hästen gjorde skolor ovan marken med sin ägare :D
Ibland är hon en riktigt duktig bäbis
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 729
Senast: fijja
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 172
Senast: Liten
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte ett varmblodsto i oktober förra året. Provred henne tre gånger, varav en ute, där hon var supermysig och precis det jag letat...
2
Svar
34
· Visningar
4 314
Senast: leva11
·
F
Utrustning Va en tjej som addade mej på internet för hon va intresserad av att köpa min prestige sadel.. Jag förklara att en fjording e svår, de...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 386
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp