Sadlar lika M&N eller pessoa?

Nocturne

Trådstartare
Hej! har tidigare postat en tråd om hoppsadlar, och skulle då göra en ny sadelutprovning. Nu i tisdags så hade jag en sadelutprovare ute och vi provade två sadlar.

En Morris & Nolan Adjustable, som tydligen hade kommit ut på marknaden i september i år, och därför var den svindyr, och provade även en pessoa gen-x elite (?)

Pessoan hatade jag personligen, den var jättehal och inget stöd i den alls, så jag ramlade självklart av haha...
M&N gillade jag betydligt mer än den första, men fick lite känslan att han bara ville sälja på oss den dyraste han hade, eftersom han prompt sade att inga andra M&N kunde passa..? och ingen annan heller för den delen. Han sade tom direkt när jag hade suttit av: Jaha! ska ni ha sadeln nu eller?

kändes lite som han inombords skrek: KÖP DEN KÖP DEN NU

Så nu vänder jag mig till er alla smarta bukare, har letat efter liknande trådar men hittar inget om just dessa två sadlar.

Förslag på sadlar som är liknande i bom och allt som de två sadlarna?
(kan ju även tillägga att jag har en santa cruz celine nu)

skickar med en bild på pållen så ni kanske kan få er en uppfattning :)

enda bilden jag hade påd enna datorn var visst denna, kan lägga in en bättre imorgon :)

 
Så vitt jag har förstått så är Lippo Fazzino identisk i sin passform som Pessoa Gen-X.
 

Liknande trådar

Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 536
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
1 857
Senast: ameo
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 891
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp