Bukefalos 28 år!

Ponnyfantast

Trådstartare
Jahopp då var man i sadel träsket igen...

Har just nu en Torsion Light som har funkat super på gammelhästen,änglahästen men på lillhästen nu så riskerar jag att sitta under magen... Dessutom glider den rejält bak hur man än spänner sadelgjorden.

Så det är alltså ny sadel som gäller, frågan är bara vad:confused:
De jag har funderat lite på är:
-Podium
-Star trekk comfort och endurance
-Prestige trekker land

Annat funkar ju också bara den sitter kvar på hästen:devil:

Så är det någon klok människa som rider/har ridit i dessa sadlar som har lust att berätta plus och minus med dom och vilken ryggform eran häst har?:idea:

wp_000236_162990392.jpg


wp_000237_162990779.jpg


wp_000239_162990978.jpg


Hästen då: 7 åring som fortfarande musklar sig, har storlek vid i bomsadel, långa bogblad som kräver plats, ganska kort rygg.

Så snälla kloka bukedistansare hjälp mig:banana:
 
Sv: Sadlar...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag har ungefär samma problem. Jag har väntat på att någon med sadelerfarenhet skulle svara dig så att jag också fick lite tips.
Min häst får skav bakom sadeln av de sadlar jag har provat utom den jag har nu, Free. Problemet med den är att jag sitter under magen då och då.:crazy:
Ska få prova en Trekker endurence på honom. Någon som har provat Trekker?
Provar att lägga in en bild på hans rygg.

 

Liknande trådar

Distans Tänkte bara höra med er, behöver lite tips om sadlar, har en "svår rygg" på min lilla donna och har provat många olika sadlar. Just nu...
Svar
14
· Visningar
6 032
Senast: lulski
·
Utrustning Jag har läst trådar om bomlösa sadlar i flera timmar nu, och är full med tankar och funderingar. Jag är ute efter en bomlös sadel...
Svar
10
· Visningar
1 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp