B

breccia

Sadlar som liknar Kieffer, fast absolut inte Kieffer :crazy: Hästen passar Kieffer jättebra på, ryttaren är trött på att ha ont i rumpan :angel:
Vill ha en rak sadel med cutback. Zaldi atlanta trivs jag i, det är cutback osv. Så frågan är; är ALLA atlantor sneda/blir sneda? :crazy:
Innan har han haft en Amerigo vilket är i en klass för sig, det gäller ju även priset...
Har hört att Dominus är en 'kopia' av Amerigo, fast billigare, stämmer det? Jag trivs nämligen ypperligt i bägge de sadlarna :love:
Prestige (Venus D & Top Dressage) provade jag för ca ½år sen, sadelutprovaren tyckte inte den låg bra och jag kan bara hålla med, fast då hade han inga ryggmuskler. Hon sa även att han hade typisk Kieffer-rygg = inte roligt i mina öron :crazy: Kan en häst muskla sig ur det stadiet? eller är det kroniskt? ;)
 
Du kommer nog få problem med att få en Prestige att passa. Bommen är svängd, och den har rundbossor. Venus D går dock att få med kilbossor!

Har du provat Passier? Det fick jag köpa till min, som har rak rygg och hög/lång manke. Han passade inte i Prestige'en, den glappar bak.
 
Hmm konstigt. Midde har en Prestige- och en Kieffersadel. Fast Prestiges hoppsadlar kanske är annorlunda i bommen?
 
Då kan jag säga ganska så säkert att en av dom inte passar..... :smirk: Dock så är prestiges gammla allroundsadlar liiite rakare i bommen.
 
Det är ju Venusen som jag är mest förälskad i, såklart :angel: Dyraste tyvärr...
Passier har jag aldrig riktigt gillat, inte de äldre iaf, kanske är bättre nu de nya? Fast kommer inte ha råd med en ny, svindyr sadel.
 
Jag fick ju snällt ta en Passier, om man vill ha en ullstoppad hoppsadel så finns det inte mkt att välja på.... :smirk: Och som dessutom passade!
Har ingen erfarenhet av dressyrsadlarna...

Stubben brukar ju vara bra på rakare ryggar, men dom är fruktansvärt hårda. Annars.. Cliff Barnsby, Bates..
 
Hade en Kieffer som jag bytte ut mot en Henri de Rivel. Den är ganska rak i bommen. Har också provat en Jacson-sadel och den var också rak (tyvärr var just denna för smal i bomvidden då)
Kanske kan vara ett alternativ? :confused:
 
Centaur; jag fick snällt rida i en hemsk Kieffer i ett halvår, nu säger rumpan bara stopp :crazy: Han har musklat på sig mycket så nu börjar det kännas akut! Får höra med sadelmakaren vad hon säger om Passier, för Kieffer blir det inte :p

Det låter bra, hoppas att de passar mig annars lägger jag upp knäna på knästöden o får stolsits. Därför passar Amerigo, Dominus, Zaldi o Venus D så bra för mig :)
 

Liknande trådar

Utrustning ... och jag hoppar snart från en bro om jag inte hittar något som passar :crazy: Hästen är islandshäst, c:a 140 cm, 8 år gammal. Han...
Svar
15
· Visningar
2 078
Utrustning Rak eller svängd rygg? *bilder* Hej! Letar ny dressyrsadel då ponnyn musklat till sig rejält på det året vi ägt han:) Han var...
Svar
6
· Visningar
2 389
Senast: Qosack
·
M
Utrustning jag är ute efter en hoppsadel till hästen men är inte så duktig på att se vilken modell som passar bäst. meningen är att vi ska åka...
Svar
1
· Visningar
921
Senast: Anzzie
·
Dressyr Fick för några månader sen en sadel utprovad till en avmina hästar..... Nu har sadeln i fråga börjat släppa baktill och det könns...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 185
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp