Säg att du har haft dåligt omdöme

Vem har inte gjort den? Opeln blev hängande innan en riddare kom och satte sig på motorhuven så drivhjulen fick markkontakt
Jag provade samma sak med en fyrhjulsdriven bil. Över en rejäl plogkant vid e4:an. Fick mig över kanten, men blev hängande i snön längre fram. Var några mil från närmaste bekant, så jag fick dels skotta bort plogkanten och dels skotta bort snö från under bilen, så däcken skulle få markkontakt. Med en liten spade i plast och inte klädd för att ligga på mage i snön. :laugh:
 
"Äsch, det är nog inte sååå isigt på grusvägen, jag tar cykeln, det spelar väl ingen roll att jag inte har dubbdäck!"

Ångrade mig litegrann när jag låg på marken med blåslagen höft efter att ha cyklat/kanat ner för en backe med blankis på nämnda grusväg... satt ändå upp på hästen när jag kom fram, rida gick bättre än att gå :p
 
Cykel ja 🤔 jag kan helt säkert cykla rakt fram även om jag blundar.. . Ehm, nä det gick absolut inte, svängde snabbt av vägen in i en buske som också hade en lyktstolpe i sig som jag träffa i hyfsat hög fart 🤦 busken var iaf mjuk å landa i 🤪

Klart jag kan rida hem hästen efter att ha dykt huvud först in i ett fast hinder på fältet och tuppat av. Jag ser iof inget för allt är bara blurr, men han kan väl följa dom andra två ekipagen, dom ryttarna ser ju.... Spydde som en tok väl framme på gårdsplanen, blev körd till akuten och fick stanna över natten för övervakning. Första frågan var, när kan jag rida igen 😅🤷
 
”Jag kan nog äta en jättemaräng i bilen utan att smula” :up:

Spoiler: det kunde jag verkligen inte, det är nog omöjligt 🙄
Det är typ samma nivå som när jag stoppade en barocca i en plastflaska och skruvade på lovket. Öppnade den när jag körde bil och det var som en fontän som först sprutade barocca rakt upp i näsan på mig (hade den typ vid munnen och grejade (thank you automatare)) och sedan rakt upp i tyg taket på min gamla SAAB.

Eller pappas vän som åt köttbullsmacka med rödbetssallad i bilen, en mörk kväll. Han trodde det hade gått finfint tills han kom in. :rofl:
 
14 åriga jag longerade ett 3 årigt väldigt rött fux sto som tyckte att capriol och diverse cirkuskonster var hennes grej utan handskar eller hjälm. 14 åringen tyckte även det var en god idé att leda samma röda sto samtidigt som jag leder stallets andra 3 åriga väldigt röda sto in från sommarbetet. Eller när man helt obekymrat tvättar svansen på den något hispiga 4 åringen som sparkat in två elever i väggen och prompt ska sätta bakskydd på den häst som flänger ut ett bakben bara man tänker tanken att röra benet.

Konstigt nog hände faktiskt ingen olycka med dessa hästar. Men sparkad i magen av stallets snällaste häst vid ett insläpp, det fixar vi.
 
Det är typ samma nivå som när jag stoppade en barocca i en plastflaska och skruvade på lovket. Öppnade den när jag körde bil och det var som en fontän som först sprutade barocca rakt upp i näsan på mig (hade den typ vid munnen och grejade (thank you automatare)) och sedan rakt upp i tyg taket på min gamla SAAB.

Eller pappas vän som åt köttbullsmacka med rödbetssallad i bilen, en mörk kväll. Han trodde det hade gått finfint tills han kom in. :rofl:
Apropå det sista. Måste bifoga två bilder från en konversation med en vän, som också köpte maränger samtidigt. Blir dock i två inlägg eftersom jag inte kan bifoga båda samtidigt.
Den här första grisen är alltså jag… 🙄
DE4AA8A4-34B1-4994-9307-D23DF604E116.jpeg
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 183
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp