Säg att du har haft dåligt omdöme

Tagit hem en häst som gick under öknamnet Benknäckarn aka Svarta Maran. AJ.

Frågat mig själv om jag kan styra cykeln med fötterna. "Man vet aldrig innan man har provat". Också AJ.
Aldrig ett gott tecken när en häst kallas ”Benknäckarn”. 😱Jag har iofs träffat en häst med öknamnet ”Kast av” (egentligen hette den Kastanj), där satt man inte heller helt säkert. Men den lugnade sig med åren.
 
Och min vän, som jag målat över för att inte hänga ut:

Visa bifogad fil 71755
På kvällen efter 20 säljer Willys sina kvarvarande wienerbröd 4 för 11:-.
Någon tänker det är bra mat för den som är hungrig/trött. (inte sant)
Någon behöver städa sin bil. (sant)

Har detta hänt mer än än gång? (svaret hemligt)
Hade någon egentligen klarat sig bra med att vänta på att ät tills hemma? (utan tvekan)
 
Jag: skulle ALDRIG åka elscoter (sån man hyr på stan). Det är farligt och förpestar stadsmiljön och förhindrar rörelsehindrade att ta sig fram på stan när de dumpas överallt. Det skulle jag inte vilja stötta eller synas på!

Också jag (efter ett par öl) i medeltidskläder: "swishar fram på Stockholms gator"
 
Motorn hackar lite konstigt och bilen accelererar inte ordentligt, men det blir nog bättre när jag kommer upp på motorvägen. Det blev det inte, slutade med att bilen puttrade fram i 30km/h på vägrenen på 110 vägen tills jag hittade nästa avfart där jag kunde svänga av och ringa en kompis som fick bogsera mig till närmaste verkstad. Bränslepumpen hade gått.
 
Sommar, omkring 1970. Familjen sitter i bilen redo att åka iväg på semester.
Tonåring: Kommer strax, jag ska bara testa om sladden till kassettbandspelaren fungerar att sätta i skivspelaren fast det inte är någon sån där omkopplingsgrunka på den... BOFF!
 
Jag inbillade mej att jag skulle kunna ploga mej till jobbet med en 15 år gammal honda, när inte ens riktiga plogbilen klarade vädret. .. 😰
De blev 45 minuter i en driva, med grannarna i bilen före, och skolbussen i drivan bakom.
När plogem väl kommit fram till oss va de bara att vända, ta rygg på plogen, och åka hem med skämskudden framme. 😱
I så dåligt väder ska inte fjällbor ens prova åka och jobba. 😠
Skolan stängde den dagen..... 😉
*Jenny*
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210615-164532.png
    Screenshot_20210615-164532.png
    238,1 KB · Visningar: 115
Bäst går det att cykla om du frågar lundensare.

Jag har fortfarande ett ärr på ena knäet efter första tentafesten inne i stan (bytte från Ultuna till U-a). Men det gick faktiskt bra tills jag blev påkörd av en annan cyklist :angel:

Iom att jag var en aning förbedövad så plåstrade en kursare om mig inne på Stockholms nation och jag fortsatte festa hela natten. Dagen efter var knäet rejält svullet och skon full med blod :laugh:
 
Jag har fortfarande ett ärr på ena knäet efter första tentafesten inne i stan (bytte från Ultuna till U-a). Men det gick faktiskt bra tills jag blev påkörd av en annan cyklist :angel:

Iom att jag var en aning förbedövad så plåstrade en kursare om mig inne på Stockholms nation och jag fortsatte festa hela natten. Dagen efter var knäet rejält svullet och skon full med blod :laugh:
Det är rätt fantastiskt att det som gör så lite ont ena dagen kan göra så mycket ont andra dagen.
 
När jag blev stoppad vid röntgenkontrollen på en flygplats i en arab-emirat och de påstår att jag har kniv i väskan och jag kontrar med att det stämmer inte. Jag får se bilden och säger ”skulle jag haft en kniv med mig skulle den aldrig se ut sådär”.

ja det var samma flygplats där jag skulle kissa i bönerummet. Men det var inget dåligt omdöme, bara otur...o kanske dålig uppmärksamhet.
Men hur var det då, hade du en kniv i väskan eller inte?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 795
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 309
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
809
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa billig bil?
  • Den första tråden
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp