Säg att du har haft dåligt omdöme

”Ja vi kan gå till Harrys!”
”Jarå jag kan ta en till sexa tequila!”
580F16DB-D35F-42C3-B15C-663D2029DFCA.jpeg


(Däckade på dass, min vän höll på att bli utslängd för att han vägrade gå från damernas utan mig, efter att en vänlig vakt lyft ut mig fick han och mitt ex bära hem mig och jag har inte varit på Harrys sedan dess :up: :laugh:)
 
"Oj, sen till festen, bäst att komma ikapp!"

:meh:

Ouff, en av mina värsta... midsommar 200.. nånting, 2008? Låg helt paralyserad i överslafen på en våningssäng i någons stuga och kunde varken svara i telefon på morgonen eller ropa efter någon. Efter någon timmes stirrande i taket lyckades jag röra handen tillräckligt mycket för att ringa upp husägaren och be om en hink fortare än kvickt.

En Bukevän förresten, finns du kvar här? :angel: Hon hade en lika stökig kräftskiva vill jag (knappt) minnas.
 
Paris, 1980
Tågluffare: Vi behöver inte ta Metron till Eiffeltornet, vi kan gå dit. Det ligger ju där borta!
Lillasyster: Jag vill inte lämna bergsprängaren på hotellet. Vi bär med oss den.

Information för ungdomar: en "bergsprängare" är en forntida musikanläggning som är helt olämplig att ta med på tågluffning eller långpromenader.
Och Eiffeltornet kan man se på många kilometers håll.
 
Jag åkte hem till föräldrarna dagen efter studentbalen och tänkte att de inte skulle jävlas med mig för att jag var bakis. Fick jättefin "testbuffé" inför studentfesten: Skagenröra, sill, diverse syrade och starka grönsaker, surkålsdolmar med extra ajvar, jättestark böngryta mm.

När jag gått ut på balkongen för att andas för tredje gången var mamma snäll och tog fram lite vitt bröd medan syskon och pappa skrattade gott.
 
Jag först på plats till valfri byggnad under praktik/skola/jobb: ”Det är säkert inget larm här, jag kan nog gå in och värma mig” alt. ”Om jag rör mig långsamt går nog inte larmet på”.

Jag två sekunder senare: Springer snabbt som fan därifrån :angel:
 
"Klart jag kan rida ut barbacka med 6 andra personer på den här otroligt lättstressade hästen som trippar på tå och nästan exploderar bara man rider ut med 1 annan :)"
Gick bra och så... :angel:
"En liten barbackagalopp med dessa 6 andra? När hästen varit nära explosionsgränsen hela de 10 minuterna vi skrittat tillsammans? Jadå inga problem"

Hade jag ramlat av då hade jag garanterat slagit mig otroligt mycket. Men jag höll mig kvar och lyckades få stopp på skenande häst på något vis. Sen kom mitt goda omdöme ikapp, och jag skrittade hem :angel:
 
Avdelning geografi: "Vägen finns ju på GPS:en och kartan plus att det går säkert att vända någonstans" när jag var på ett jobb. Jag är ju van att vara ute i ingenting och bangar inte i första taget.

Eh, nej... vägen blev sämre och sämre (jag hade dessutom min gamla Saab, dvs inte direkt ett terrängfordon) och var också skitsmal med djupa diken på båda sidorna. Det slutade med att jag backade i över en km till en liten jaktstuga där det fanns en parkering så jag kunde vända :rofl:
 
"ååååh vad jag har saknat nikotin"
*Stoppar in två snus och tänder en cigg*
=🤢


*funderar på hur många cigg man kan röka samtidigt*
Frågar bästis "kan du hjälpa mig?"

5 cigg i munnen och 2 i näsan senare... "Ehh behöver nog.." 🤢
 
Vid upprepade tillfällen bestämt för att bleka mitt hår från svartbrunt till platinablont. Hemma.

I min ungdom experimenterat med alkoholhaltiga drycker och receptbelagda mediciner.

(Också i min ungdom) Skulle gå på dejt med en tjej som jag hade träffat på qruiser. Var lite nervös eftersom jag aldrig dejtat någon tjej innan. Bestämmer mig för att "blow off som steam" inför detta och halsar 6 redbull innan jag sätter mig på en träningscykel och trampar som en tok. Får självklart panikångest och ramlar ihop i en hög på köksgolvet, ringer min pappa som ger mig en lugnande tablett och låter mig sova på hans soffa. Det blev ingen dejt.

Bjöd in några mormoner på en kaffe när jag och min kompis bodde på landsbygden i Norge och var allmänt uttråkade. Lärde mig väldigt mycket om Joseph Smith den sommaren jag bodde i Norge!

Hade i mina sena tonår en "romans" med 12 år äldre musiker som jobbade på min praktikplats.
 
Det börjar ju alltid bli lite tråkigt vid 02-hugget när man är ute och dansar. Då kan man shota lite tequila så blir det kul igen!

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Shots är en lika bra idé varje gång! Även när efterfesten börjar ebba ut klockan 05.. 🙄

På tequliatemat: Vet att jag inte kan dricka tequilashots längre pga tidigare dåliga erfarenheter. Beställer tequila ändå ”för det är ju så roligt att shotta tillsammans som en liten ritual”. Slickar upp saltet, hivar i mig shotten. Redan när näsan känner lukten skriker kroppen NEJ, jag kör på ändå, tänker att kroppen får tuktas. När tequilan når munnen och är på väg ner i halsen protesterar kroppen kraftigt, stöter upp tequilan varvid det sprutar sprit över hela bardisken genom Min Näsa. Så. Ovärdigt. Torkade tequila på bardisken, golvet och bakom bardisken. Stackars bartendern. 🙄
 
Alla gånger man tänkt "jarrrååå här behövs inget hotellrum sista natten, bara att dra direkt från baren till flyget!"... De på Stansted måste ha mycket hög toleransnivå, mtp att det gått bra att komma igenom alla kontroller varje gång. :angel:
 
Shots är en lika bra idé varje gång! Även när efterfesten börjar ebba ut klockan 05.. 🙄

På tequliatemat: Vet att jag inte kan dricka tequilashots längre pga tidigare dåliga erfarenheter. Beställer tequila ändå ”för det är ju så roligt att shotta tillsammans som en liten ritual”. Slickar upp saltet, hivar i mig shotten. Redan när näsan känner lukten skriker kroppen NEJ, jag kör på ändå, tänker att kroppen får tuktas. När tequilan når munnen och är på väg ner i halsen protesterar kroppen kraftigt, stöter upp tequilan varvid det sprutar sprit över hela bardisken genom Min Näsa. Så. Ovärdigt. Torkade tequila på bardisken, golvet och bakom bardisken. Stackars bartendern. 🙄

Fy fasen! Senast jag drack tequilashots var på min studentbal. Vi blev jävligt fulla och sen ville vi joina den andra gymnasieskolan så vi tryckte in oss med våra stora balklänningar i en Volvo 740 och åkte dit :rofl:
 
Det låter som att vi två hade kunnat få en intressant resa ihop :laugh:
Jag kommer alltid på först när jag är på god väg och kanske redan på (vad jag tror är) rätt ort för destination att jag kanske skulle kollat upp lite mer vart det var jag skulle.. Eller för all del ens vad stället heter :angel:
Eller "Men vi skulle gå mot kyrkan, JAG kunde ju inte veta att det fanns fler kyrkor! Och vi KOM ju fram" X antal timmar senare.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 795
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 309
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp