Säg att du har haft dåligt omdöme

15 år på tjejresa till Åre själva för första gången (Hur gick ens våra föräldrar med på detta?? 5 st var vi). De andra fyra ville på en fest men jag hade ingen lust. Stannade kvar ensam på hotellet och gick till ett grabbgängs rum och hängde där med dem. Jag ensam, nyss fyllda 15, de 5-6 grabbar 25-28 år (varav en känd hockeyspelare) och deras stora dunk med HB..Tur att de var snälla..
 
Igår: "Det är ju mulet och molnigt, så behöver inte smörja in mig".

Eh. Tillfälligt avbrott i hjärnkontoret!? Det behövdes visst. Usch, jag skäms inför mig själv.
Jag är solkräms-dyrkare och smörjer mig alltid när det är soligt, men då tänkte jag faktiskt att det inte behövdes.
Men nu har jag då lärt mig att det behövs även om det är mulet och molnigt!
Kom ihåg att smörja er alla.

Men har inte bränt mig sen Thailand -10 eller -11, så är väl duktig ändå.
 
Fick för mej att jag skulle börja snusa när jag gick i gymnasiet. Fick en portionssnus av klasskompis. Smaka ju gott. Snurra lite lätt. Helt plötsligt var jag typ grön i ansiktet. Sen låg jag länge på toan och kräxade. Kompisarna sa till läraren att jag blev magsjuk och åkte hem. Men det visste inte jag så när magen hage lugnat sig så kom jag intraskandes på lektionen som ingenting.
Sen kunde jag inte känna lukten av snus på väldigt läääänge utan att må illa.

Har tydligen en väldigt känslig mage. Ska inte dricka shottar, ren sprit och grogg som smakar för mycket sprit för då gör den uppror. Och när jag börjar kräxa så tar det lång tid innan det slutar. Men vem tänker på det när man är i sitt esse :angel:
 
"Den här skurna skinkan som legat i kylskåpet luktar lite märkligt, men det går säkert bra."

*en pizzagräddning senare*

"Den smakar lite märkligt också, skit samma, nu är det försent att slänga."

Fick den värsta rännskitan i mannaminne...
 
Väckte minne till liv nu,

De där mjuka, varma, opastöriserade ostarna från Spanien,.. som stod nån timmar i resväskan i solen när flyget blev försenat går säkert finfint å äta till middag nu när vi kommit hem. Ja, tjena! Har aldrig haft så "rent i systemet" som efter det 🤦
 
Shots är en lika bra idé varje gång! Även när efterfesten börjar ebba ut klockan 05.. 🙄

På tequliatemat: Vet att jag inte kan dricka tequilashots längre pga tidigare dåliga erfarenheter. Beställer tequila ändå ”för det är ju så roligt att shotta tillsammans som en liten ritual”. Slickar upp saltet, hivar i mig shotten. Redan när näsan känner lukten skriker kroppen NEJ, jag kör på ändå, tänker att kroppen får tuktas. När tequilan når munnen och är på väg ner i halsen protesterar kroppen kraftigt, stöter upp tequilan varvid det sprutar sprit över hela bardisken genom Min Näsa. Så. Ovärdigt. Torkade tequila på bardisken, golvet och bakom bardisken. Stackars bartendern. 🙄

Ja, en riktig klassiker när man med tequilan väl i svalget påminns om att ”just det, tequila är ju faktiskt inte ens gott!”. :D
 
Fy fasen! Senast jag drack tequilashots var på min studentbal. Vi blev jävligt fulla och sen ville vi joina den andra gymnasieskolan så vi tryckte in oss med våra stora balklänningar i en Volvo 740 och åkte dit :rofl:

På min studentvecka så hade vi en förfest som bestod av shottävling med absint. När man inte pallade absint längre så fick man shota tequila istället.

Minns inte jättemycket mer än så om jag ska vara ärlig. :angel::rofl:
 
"Jag kan skriva på CV:t att jag pratar flytande franska, jobbet har ju inget med franska att göra så det lär väl inte vara någon som kollar upp det särskilt noga."

Klipp till arbetsintervjun där det visade sig att chefen (också) pratade flytande franska... :wtf::nailbiting::bag:
 
Första gången jag skulle snapsa, smakade det så illa att jag svalde ner varje snaps med öl. Och då inte lättöl.
På väg till diskot sen, bad jag mina kompisar att lämna mig i skogen så kunde jag sova medan dom var på disko. Var ändå så full att jag knappt kunde gå.
De ringde mina föräldrar istället och jag hängde ut genom rutan på vägen hem för att kunna spy lite då och då.
Dagen efter var mina föräldrar inte arga, däremot fick jag SÅ många gliringar. "Ska du ha en snaps, MissFideli. Eller en öl kanske?"

Har inte druckit mig så full efter det. Var typ 16.
 
När jag klickade runt i datorn på jobbet och skulle lösa det själv (relativt ny och ville visa att jag kunde ta egna initiativ och hantera problemlösning) och lyckas radera alla kartläggningar på gruppnivå på alla avdelningar :o
Förlåt... :angel:

Eller när jag skriver mitt medarbetarsamtal i originalformatet på teams som sparas automatiskt...
Som tur va upptäckte jag de snabbt och mina kollegor är lyckligt ovetande om vad jag skrev :angel:
 
Många har alkoholminnen.... :D

Mina alkoholminnen är få och korta. Men jag minns dem därför att jag kräktes och mår illa bara jag tänker på alkohol numera. 🤢🤮
Och whiskey är bara gott på vägen ner, och inte upp!
Och lukten av lakritsdryck får mig omedelbart att vilja kräkas, oavsett vad för lakritsdryck.....:o
 
Ska på halloweenmaskerad som häxa. Orka ha peruk, jag tonar håret istället 👍
In på kicks och hittar en snygg auberginfärgad toning............... 😎
Var ju kul komma till jobbet på måndagen

Samma fest tog sambon med en rökmaskin. Värdparet fyllde hela tvåvåningsvillan med rök. Sen tyckte vi det var en bra idé öppna dörrar och fönster och släppa ut all rök när vi skulle sjunga karaoke.
👨‍🚒🚔
 
"Jag kan skriva på CV:t att jag pratar flytande franska, jobbet har ju inget med franska att göra så det lär väl inte vara någon som kollar upp det särskilt noga."

Klipp till arbetsintervjun där det visade sig att chefen (också) pratade flytande franska... :wtf::nailbiting::bag:
Det bästa med den här historien är dock att jag faktiskt fick jobbet, så jag är tydligen hyfsad på att åtminstone låtsas att jag pratar flytande franska :D Men jääävlar vad nervös jag blev när han bara "So it says here that you speak French? *fortsätter intervjun på franska*" 😳
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 792
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 301
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 218
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp