Säg att du har haft dåligt omdöme

"Klart jag kan cykla hem, så full är jag inte!"

Spoiler alert
FB_IMG_1623268096882.jpg
 
Jag kan nog inte minnas att jag någonsin haft dåligt omdöme... nu kan ju det möjligen ha något samband med att jag känner mig så hemma på mitt nuvarande arbete på en demensavdelning.

Om jag nu riktigt gräver i mitt förflutna så kan jag väl erkänna att jag aldrig berättade för mina föräldrar om tävlingen jag och en kompis hade way back. Den gick ut på att klara en helg med minsta möjliga pengar.
Detta var alltså innan mobiltelefonerna. Vi liftade, försökte bli bjudna på allt från mat och inträden till husrum. Den som klarade helgen billigast vann.
 
Försökte efter jag ramlat av sitta upp igen på hästen. Det gjorde ont som satan när jag försökte ta mig upp och ta i i stigbygeln och jag gled ner igen. Försökte två gånger till och skrek av smärta. Vid tredje försöket svimmade jag. Blev ambulans och på röntgen visade det sig att bäckenet hade spruckit i två delar rakt över. Inte konstigt att det gjorde ont kunde kanske nöjt med mig med ett försök....
 
Försökte efter jag ramlat av sitta upp igen på hästen. Det gjorde ont som satan när jag försökte ta mig upp och ta i i stigbygeln och jag gled ner igen. Försökte två gånger till och skrek av smärta. Vid tredje försöket svimmade jag. Blev ambulans och på röntgen visade det sig att bäckenet hade spruckit i två delar rakt över. Inte konstigt att det gjorde ont kunde kanske nöjt med mig med ett försök....

Men fy!

Kan tänka mig vad läkaren sa när du kom in :angel: Typ "Sabla hästmänniskor" :D
 
18 år. Gick ensam hem från krogen. 5km, 10 cm klackar och det hällregnade hade vatten ovanför klacken bitvis. Hade även det goda omdömet att svära åt de otroligt korkade poliserna som körde förbi UTAN att stanna och fråga om jag ville ha skjuts. Ensam tjej i mörkret liksom hur tänkte de?!
 
Var en fin vinterdag då det var snö i Halland, ja snö och inte lite puder.
Det vanardes på radion om att inte ge sig ut och köra om en absolut inte måste och jag hade inga kunder den dagen.
Jag tänker att nu borde det inte vara så många på ge-kås och inga småvägar så borde gå bra.

Jodå ditt gick bra och jag hade rätt om är det inte var så många där men att köra motorväg är ju tråkigt och jag har ju massa tid på mig så varför inte ta småvägar till Kinna och sedan hem.
Hej till massa snö på vägarna och hej till att både köra fel och dike :banghead:
 
18 år. Gick ensam hem från krogen. 5km, 10 cm klackar och det hällregnade hade vatten ovanför klacken bitvis. Hade även det goda omdömet att svära åt de otroligt korkade poliserna som körde förbi UTAN att stanna och fråga om jag ville ha skjuts. Ensam tjej i mörkret liksom hur tänkte de?!

Förstår inte om du är seriös eller inte, du blev arg för att polisen inte hade möjlighet till att agera taxi?
 
Inför en 2-3 timmars uteritt med två guider som ridit rundan tidigare, och på det hade karta som nödlösning.

Jag: ”De vet vad de gör. Vad kan gå fel?”

Jomensåatte… 6 timmar och sjuttioelva felridningar senare. Jag lärde mig läsa karta efter detta, för man kan uppenbart inte lita på andra :p
 
Våga vägra karta o gps. Borde väl liksom funka att köra i rätt väderstreck. 2 timmar till Ullared från Svenljunga...ska ta ungefär 45 min. Jag var inte alls bekant med området. Tänker sen att det fanns en annan rutt hem som jag åkt med syrran 18 år tidigare. Ullared till Skövde...4,5 timmar. Gu va mycket småvägar det finns. När jag väl tagit mig till Borås så kollade jag faktiskt kartan. Lyckas ändå hamna i Ulricehamn. Var inte det jag tänkt mig. Men då kunde jag faktiskt vägen hem sedan.
Jösses vilken rutt 😂 men ja det finns galet mycket småvägar häromkring 😂
 
En gammal kursare till mig blev i termin 4 på sjukgymnastprogrammet ökänd för sin "komma-ikapp-flaska" han hade inför att komma ikapp till KI's examensfest. Vi andra hade förfestat och ätit middag ihop sen 17, han dyker upp vid 20 (vi ska gå strax innan 21), har sprungit halvmaran i stockholm, äter några decilitet och slänger i sig flaskan på 1 liter bestående av vodkagrogg på knappt en timme.

Tur att buskarna utanför festlokalen var täckta med löv så att han kunde få sova där ifred i några timmar sen.
 
Maken har inte inte riktigt helt bra omdöme när det gäller ställen där man kan köra med traktor och svintung tippkärra på våren då det fortfarande är blött på många ställen.....
Gissa om vi fått krångla många ggr för att han kört fast :rofl: Nu har det blivit så många ggr så jag brukar säga att han får ta ansvaret själv om han prompt ska dit med traktorn just då för jag har krånglat nog mycket med fastkörningar de senaste åren :p
 
"Om jag tar sats så kan jag köra igenom snödrivan".

Min fd chef (en idiot på många vis) körde en variant på det: "Om jag tar sats och backar går det säkert att köra igenom drivan"... det gjorde det inte :meh:

Just då kom en annan kollega på skoter. Han är då betydligt mer kompetent än chefen på det mesta (och var inte alltid så mycket fd militär ;)). Han öppnade dörren, tittade på mig och frågade: "Var det du som körde?" Jag nekade givetvis och hans svar var: "Jag förstod det" och stängde sedan dörren. Jag fick INTE hjälpa till att gräva fram bilen för honom :rofl:
 
"Äsch, Google Maps vet inte vad de pratar om. Jag kör rakt fram här istället, jag vet ju var jag ska!"


... och det var så det gick till när Mineur en dag fick köra på en pytteliten grusväg i typ en halvtimme någonstans mellan Hörby och Kristianstad istället för att glida fram på E22:an, vilket hade effekten att hon blev 20 minuter sen till destinationen.
 
"Äsch, Google Maps vet inte vad de pratar om. Jag kör rakt fram här istället, jag vet ju var jag ska!"


... och det var så det gick till när Mineur en dag fick köra på en pytteliten grusväg i typ en halvtimme någonstans mellan Hörby och Kristianstad istället för att glida fram på E22:an, vilket hade effekten att hon blev 20 minuter sen till destinationen.
Jag har gjort tvärtom och det gick inte bra det heller om det är någon tröst.
"Vi har kört 9 h nu och från orten X till Y tar det 1h så nu är vi snart framme, vad skönt. GPS:en säger att vi ska svänga av här. Det känns fel men vi gör väl som det står, det kan ju vara något vägbygge eller nåt annat längre fram." En timme senare efter att vi hamnat på en konstig grusväg i mörkret så insåg vi att GPS:en på något mystist sätt bytt ut vår slutdestination och vi hade nu 2 h till dit vi skulle....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 166
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp