Säg att du har haft dåligt omdöme

Men fy!

Kan tänka mig vad läkaren sa när du kom in :angel: Typ "Sabla hästmänniskor" :D
Jag har gjort varianter på det.

”Jag slog nog inte i huvudet så mycket, klart det går bra att fortsätta rida passet ut! Vore ju synd att missa träningen!”

*sitter av efteråt*

”Oj, jag kan visst inte stå på benen och ser dubbelt.”

Mindre dramatiskt dåligt omdöme igår:

”Oj vad det regnar, och jag som inte har några gummistövlar… Jag lånar sonens! De är visserligen en storlek för små, men jag ska ju inte så långt, jag kan knipa lite med tårna!”

Tja, jag blev ju inte blöt om fötterna, men visste ni hur fort man kan få stora skavsår om man går barfota i för små gummistövlar? Jättejättefort!
 
Senast ändrad:
Visserligen som barn men.. 😁

"Undra om jag kan få in mitt ben i mellanrummet mellan stolssitsen och stolsryggen". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen. Föräldramötet för mitt syskons klass fick avbrytas för att de skulle operera ut mig från stolen 😅

"Undra om jag kan få in min fot i den här lilla ögglan på väskan". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen (igen!). Slutade med att de fick klippa sönder väskan.

Ibland undrar man var man får alla dumma idéer från 😂
 
Visserligen som barn men.. 😁

"Undra om jag kan få in mitt ben i mellanrummet mellan stolssitsen och stolsryggen". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen. Föräldramötet för mitt syskons klass fick avbrytas för att de skulle operera ut mig från stolen 😅

"Undra om jag kan få in min fot i den här lilla ögglan på väskan". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen (igen!). Slutade med att de fick klippa sönder väskan.

Ibland undrar man var man får alla dumma idéer från 😂
Undrar om det går att sticka in huvudet mellan spjälorna på trappräcket (gjutjärn)...
 
Jag fick en rejäl smäll i huvudet under ena champangefrukosten en valborg. Stor sannolikhet att det var en mild hjärnskakning. Eftersom det inte gjorde så ont (hade ju inte druckit mer än en halvflaska bubbel) så fortsatte jag valborgsfirandet som vanligt...

Sen minns jag inte mer. Dock tog valborg det året slut lite i förtid för att jag började tydligen må dåligt på eftermiddagen så då tog pojkvännen med mig hem. Jag gjorde inte många knop på första maj om vi säger så.
 
Skulle på tävling och hade hittat en kortare väg. Blev väldigt sen för den korta vägen var små krokiga skitvägar där man inte kan köra speciellt fort med hästsläp. Hann inte mer än att skritta fram innan jag skulle in i kolektingring. Var jättestressad och hade ingen aning om hur jag kom fram till banan. Hela ritten gick åt skogen. Godkänd men inte så mycket mer.
Aldrig mer genväg när det finns väl beprövad väg
 
Skulle på tävling och hade hittat en kortare väg. Blev väldigt sen för den korta vägen var små krokiga skitvägar där man inte kan köra speciellt fort med hästsläp. Hann inte mer än att skritta fram innan jag skulle in i kolektingring. Var jättestressad och hade ingen aning om hur jag kom fram till banan. Hela ritten gick åt skogen. Godkänd men inte så mycket mer.
Aldrig mer genväg när det finns väl beprövad väg
Så har jag och mamma också gjort. Vi var till slut inne på en liten väg med gräs i mitten med hästtransporten. Som tur var anslöt den till slut till en större väg så vi slapp backa. Detta var före GPS, så det var via kartboken vi hamnade där.
 
Så har jag och mamma också gjort. Vi var till slut inne på en liten väg med gräs i mitten med hästtransporten. Som tur var anslöt den till slut till en större väg så vi slapp backa. Detta var före GPS, så det var via kartboken vi hamnade där.
Jag slår den. Ner för en jäääävligt brant backe i skogen halvvägs till en mycket avsides tävling. Backen bestod av löst grus. Längst ner vid backen fanns det en bom. Det gick inte att köra upp igen, fick mig bara halvvägs pga det lösa gruset. Försökte så många gånger att bensinen började ta slut. Fick ringa efter en fyrhjulsdriven bil, lasta av hästar och byta bil. Sen fick vi låna den bilen då det inte fanns tid att tanka den första igen.. det börjar vara 10-15 år sen och jag mår fortfarande lite dåligt när jag tänker på det :laugh:
 
Förstår inte om du är seriös eller inte, du blev arg för att polisen inte hade möjlighet till att agera taxi?
Jag svor där och då. Men pga det idiotiska valet att gå, bli dyngsur och trött i benen. Givetvis förstår jag att det är helt orimligt att polisen skulle stanna och hela situationen bygger ju på otroligt dåligt omdöme vilket väll är syftet med tråden? 😉
 
Visserligen som barn men.. 😁

"Undra om jag kan få in mitt ben i mellanrummet mellan stolssitsen och stolsryggen". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen. Föräldramötet för mitt syskons klass fick avbrytas för att de skulle operera ut mig från stolen 😅

"Undra om jag kan få in min fot i den här lilla ögglan på väskan". Ja, det kunde jag. Jag kunde dock inte få ut den igen (igen!). Slutade med att de fick klippa sönder väskan.

Ibland undrar man var man får alla dumma idéer från 😂

Undrar om det går att sticka in huvudet mellan spjälorna på trappräcket (gjutjärn)...
Min systerson gjorde något liknande. Stack in huvudet mellan gjutjärnsspjälorna i en gallergrind till ett gravkor. I Uppsala domkyrka... :banghead: tack och lov så gick det att lirka ut honom!
 
Om jag tar fart i den här nerförsbacken med min cykel, så jag jag sätta fötterna på muttrarna i navet på framhjulet och vila... nej, inte utan att köra in stortån i det snabbt rullande hjulet :angel:

Sen tog det tvärstopp!! Jag och cykel gjorde en elegant volt framåt, medans tån/foten satt kvar i hjulet. Tack vare mycket bra gympadojjor, så bröts bara tån :up:
Skrubbsåren efter fallet i asfalt med grus på är en historia för sig :bag:
Jag kom aldrig till skolan den dagen...
 
Om man kört av motorvägen i snömodd i skaplig hastighet och fått bilen bärgad till närmaste mack kan man helt enkelt tejpa och laga slangar tills bilen sitter ihop och rullar igen för att man inte ska missa sin utprovning till flygingenjör i försvarsmakten.

Men det är inte rätt.

Bilen var av på mitten och satt bara ihop med klädsel och elkablar enbart. Och jag kom ändå inte fram eftersom kylaren också var smälld.
 
Kom nyss ihåg någonting från college-åren som jag hade helt förträngt.

Kompis: "Raccoons are basically outdoor cats so if you just grab it really quick without making eye contact, you should be able to get it out of the kitchen and onto the deck without a problem. They play dead anyway. I'll open the door for you."

Jag: "Sure! I've had cats. I'll help you."

:banghead:

Tvättbjörn =/= katt
Tvättbjörn =/= opossum --> SPELAR ALLTSÅ INTE DÖD

Gör aldrig om det igen. Och nej, den eländiga kompisen vars kök blivit invaderat av "utekatten" körde mig inte ens till health center på campus för att få alla riv/bitsår omhändertagna. Jag fick ta bussen.
 
Men fy!

Kan tänka mig vad läkaren sa när du kom in :angel: Typ "Sabla hästmänniskor" :D

Han var nog mest förundrad över att jag överhuvudtaget kunnat stå upp överhuvudtaget. Gissar att jag hade en del adrenalin på de två första försöken som gjorde att jag kunde kravla mig upp igen. Fast kan ju inte säga att jag minns så mycket av de första dagarna på sjukhuset hade nog både mycket smärta och mediciner. Fjärde dagen så skulle en kompis komma och hälsa på. Hon undrade om det var något jag behövde. Jag bad henne köpa med tidningen ridsport. Man kan ju undra hur man är funtad liksom som överhuvudtaget funderar på att sitta upp i sadeln igen. :confused::confused:
 
Jag kan ha uppvisat en smula sviktande omdöme när jag köpte 2 hästar osedda från Tyskland. Den ena var som utlovat, den andra hade jag missat att fråga hur hög den var (jag är 1,64 och gillar små-normalstora hästar).

När jag hämtade dom 80 mil hemifrån så insåg jag att den 4-åriga hästen inte bara var stor, den var JÄTTESTOR! Sen hade den den dåliga smaken att växa säkert 6 cm till när den fick ordentligt med mat... O_o
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 744
Senast: Migo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 172
Senast: kubikmeter
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp