Säga upp mobilabonnemang,fast man tagit med sig sitt gamla nummer?

Fibusen

Trådstartare
Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan. :o:p

Min nuvarande mobil sjunger verkligen på sista versen,knappt nån batteritid,och i bland när det ringer så går ringsignalen aldrig igång,samtalen bryts huxflux,den raderar namn ur telefonboken osv. Jag måste ha mobilen då jag inte har något annat att ringa/nås på,jag har småbarn på dagit och jobb,så jag måste kunna nås,och måste kunna ringa om det händer något,så jag vill inte riskera att stå utan telefon en endaste dag!

När jag beställde så påpekade jag detta,att jag behövde verkligen en ny mob typ NU! Jag försökte beställa genom nätet,men just den dagen var det något krångel så det gick inte,utan jag fick lov att ringa kundtjänst. På hemsidan så stog det att man skulle få mobilen på 5-7 dagar,försäljaren jag pratade med sa att det tar max en vecka, så jag skulle alltså fått den senast i Fredags,nu är det Torsdag.

Jag har mejlat dom flertal ggr och undrat om den är skickad,varpå jag fått svar "tyvär inte än,men ser ut som den ska gå iväg idag eller i morgon". Det svaret fick jag först den 6 augusti,den 11 augusti,och senast igår. Idag lessnade jag ur och ringde kundtjänst för att fråga vart den tagit vägen,DÅ får jag reda på att det finns ingen kvar på lagret alls öht,och dom vet inte när den kommer dit då dom inte har koll på det,alltså ska den skickas från nått ställe till deras lager,sen från lagret ska den skickas till dom,sen från dom och till mig,och dom kan inte se när den ska skickas förens den kommit till dom.

Hon jag pratade med nämde även att nu är det 2 veckor sen jag beställde (i morgon) så vi måste göra ett nytt avtal (varför vet jag inte,någon som har nån idé?) jag sa att visst,vi gör väll det nu direkt då,men det gick inte utan hon skulle ringa upp mig en timme senare,dvs kl 14 i dag. Kl blir 14.00,15.00 och 16.00,ingen ringer. Då lessnar jag ur totalt och ska ringer upp kundtjänst igen för att säga ifrån mig allt då jag kommer välja en annan operatör. Väl på kundtjänst så kan man inte säga upp sitt avtal,utan jag måste bli uppringd,bad om att få bli det direkt,men det gick inte,utan jag kommer bli uppringd i morgon någon gång. Jag frågar om jag kan säga upp avtalet öht,men får inget svar alls av henne,för "det kan inte jag svara på,det får du ta med min kollega som ringer dig i morgon!"

Nu har jag googlat och finslipat avtalet på nätet (har fortfarande inte fått varesig mejl eller post som bekräftelse att jag ingått avtalet,men det spelades ju in) och det verkar inte vara några problem att säga upp avtalet,dels så kommer jag ha 14 dagars ångerrätt från det att jag mottagit varan (men visst borde jag väll kunna använda min ångerrätt innan dom ens skickar den?) och dels så har jag inte fått varan inom tidsperioden som utlovades från både hemsidan och kundtjänst,och det kan jag också använda mig av.

Men INGENSTANS så står det vad som händer om man valt att flytta med numret! Efter min googling så verkade en del bli tvingade att behålla abonnemanget då numret flyttats (annan operatör,och då har det stått finstilt under när man väljer att ta med sig sitt nummer att man inte får någon ångerrätt på det),men det enda jag hittar hos min operatör är att man inte ska plocka ur simkortet ur kortet det sitter i,för då kan man inte lämna tillbaka det,men jag har som sagt varken fått det ena eller det andra än! Det är inom samma operatör jag har numret,ska bara flytta det från kontantkort till abonnemang,men nu vill jag som sagt avbryta avtalet och ha kvar mitt kontantkort.

Någon som vet?
 
Beställde 1 Augusti ett mobilabonnemang + ny mobil. Första gången någonsin jag kommer ha ett abonnemang,har bara haft kontantkort innan. :o:p

Min nuvarande mobil sjunger verkligen på sista versen,knappt nån batteritid,och i bland när det ringer så går ringsignalen aldrig igång,samtalen bryts huxflux,den raderar namn ur telefonboken osv. Jag måste ha mobilen då jag inte har något annat att ringa/nås på,jag har småbarn på dagit och jobb,så jag måste kunna nås,och måste kunna ringa om det händer något,så jag vill inte riskera att stå utan telefon en endaste dag!

När jag beställde så påpekade jag detta,att jag behövde verkligen en ny mob typ NU! Jag försökte beställa genom nätet,men just den dagen var det något krångel så det gick inte,utan jag fick lov att ringa kundtjänst. På hemsidan så stog det att man skulle få mobilen på 5-7 dagar,försäljaren jag pratade med sa att det tar max en vecka, så jag skulle alltså fått den senast i Fredags,nu är det Torsdag.

Jag har mejlat dom flertal ggr och undrat om den är skickad,varpå jag fått svar "tyvär inte än,men ser ut som den ska gå iväg idag eller i morgon". Det svaret fick jag först den 6 augusti,den 11 augusti,och senast igår. Idag lessnade jag ur och ringde kundtjänst för att fråga vart den tagit vägen,DÅ får jag reda på att det finns ingen kvar på lagret alls öht,och dom vet inte när den kommer dit då dom inte har koll på det,alltså ska den skickas från nått ställe till deras lager,sen från lagret ska den skickas till dom,sen från dom och till mig,och dom kan inte se när den ska skickas förens den kommit till dom.

Hon jag pratade med nämde även att nu är det 2 veckor sen jag beställde (i morgon) så vi måste göra ett nytt avtal (varför vet jag inte,någon som har nån idé?) jag sa att visst,vi gör väll det nu direkt då,men det gick inte utan hon skulle ringa upp mig en timme senare,dvs kl 14 i dag. Kl blir 14.00,15.00 och 16.00,ingen ringer. Då lessnar jag ur totalt och ska ringer upp kundtjänst igen för att säga ifrån mig allt då jag kommer välja en annan operatör. Väl på kundtjänst så kan man inte säga upp sitt avtal,utan jag måste bli uppringd,bad om att få bli det direkt,men det gick inte,utan jag kommer bli uppringd i morgon någon gång. Jag frågar om jag kan säga upp avtalet öht,men får inget svar alls av henne,för "det kan inte jag svara på,det får du ta med min kollega som ringer dig i morgon!"

Nu har jag googlat och finslipat avtalet på nätet (har fortfarande inte fått varesig mejl eller post som bekräftelse att jag ingått avtalet,men det spelades ju in) och det verkar inte vara några problem att säga upp avtalet,dels så kommer jag ha 14 dagars ångerrätt från det att jag mottagit varan (men visst borde jag väll kunna använda min ångerrätt innan dom ens skickar den?) och dels så har jag inte fått varan inom tidsperioden som utlovades från både hemsidan och kundtjänst,och det kan jag också använda mig av.

Men INGENSTANS så står det vad som händer om man valt att flytta med numret! Efter min googling så verkade en del bli tvingade att behålla abonnemanget då numret flyttats (annan operatör,och då har det stått finstilt under när man väljer att ta med sig sitt nummer att man inte får någon ångerrätt på det),men det enda jag hittar hos min operatör är att man inte ska plocka ur simkortet ur kortet det sitter i,för då kan man inte lämna tillbaka det,men jag har som sagt varken fått det ena eller det andra än! Det är inom samma operatör jag har numret,ska bara flytta det från kontantkort till abonnemang,men nu vill jag som sagt avbryta avtalet och ha kvar mitt kontantkort.

Någon som vet?
Men människa, du skriver ju en roman? VAD är det du vill fråga om?
 
Ja,om man kan säga upp avtalet på abonnemanget när man valt att ta med sitt gamla nummer? Är Comviq det handlar om.
 
Ja,om man kan säga upp avtalet på abonnemanget när man valt att ta med sitt gamla nummer? Är Comviq det handlar om.

Förlåt men jag dör över att du kunde ställa samma fråga på mindre än 1,5 rad, jämfört med trådstarten :rofl:

För mig låter det orimligt att nummerporteringen i sig skulle binda dig vid avtalet. Men jag har ingen kunskap om det här.
 
Men det var ju bara för att jag skulle visa hur det krånglat,och varför jag ska säga upp det,annars så skulle det ju komma en massa: "Ett avtal är ett avtal" "Varför binder du upp dit på något du inte vill ha" "Skyll dig själv"! "Det där var ju genomtänkt!" Osv... :p:D:rofl:
 
Porteringen av ditt nummer har väl inte ens gått igenom ännu, eller? Du använder fortfarande din gamla telefon? Då borde du bara kunna avbryta porteringen, kan jag tycka.
 
Porteringen av ditt nummer har väl inte ens gått igenom ännu, eller? Du använder fortfarande din gamla telefon? Då borde du bara kunna avbryta porteringen, kan jag tycka.

Ja,jag använder fortfarande mitt kontantkort. Jag får se vad dom säger i morgon,men hade varit skönt att ha lite kött på benen om dom börjar ta upp något om det,men hittar som sagt inget i avtalet som finns på deras hemsida,mer än att man inte ska ha brytit loss simkortet från kortet om man ska lämna tillbaka det,och det står inget finstilt om det när man ska beställa heller. Jag hoppas verkligen att jag slipper något tjafs,känns som jag "bråkat" tillräckligt med dom nu...
 
Man kan ju knappt kalla det en portering när numret fortfarande är kvar hos samma operatör. Jag tycker att du ska ringa dem igen, säga ifrån bytet till abonnemang och gå till en butik istället, så att du får din nya telefon direkt och samtidigt kolla om det finns någon annan operatör med bättre villkor.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
31 907
Senast: Habina
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 355
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp