Säga upp tjänst, sjukskrivning, skola???

Sjukskrivning eller tjänstledigt för studier (eller att du säger upp dig om du inte får tjänstledigt). Jobba samtidigt som man studerar är inte meningen att man ska göra (ja, jobba vissa helger och lov går ju förstås). Så antingen sätter du full fokus på studierna, eller ser till att bli sjukskriven och tar en paus från studierna. Att du rasar för att du försöker klara av två "heltidsjobb" samtidigt förlorar bara du på.
Själv skulle jag nog plugga och begära tjänstledigt i första hand. Säga upp mig och plugga i andra hand. Sjukskrivning och studiepaus i tredje hand.
 
Vad jobbigt! Det är ju delvis mitt jobb som gör mig sjuk. Hur kan de göra den bedömningen? Låter ju inte klokt.

Det är väl så att bedömningsgrunden ändras när man är arbetslös Förmågan att arbeta bedöms mot alla arbeten istället för bara det jobbet man hade. De gör den bedömningen för att lagen säger att det är så det ska bedömas. Men det behöver inte med automatik innebära att man blir av med ersättningen utan bara att bedömningen de ska göra ändras.
 
Sjukskrivning eller tjänstledigt för studier (eller att du säger upp dig om du inte får tjänstledigt). Jobba samtidigt som man studerar är inte meningen att man ska göra (ja, jobba vissa helger och lov går ju förstås). Så antingen sätter du full fokus på studierna, eller ser till att bli sjukskriven och tar en paus från studierna. Att du rasar för att du försöker klara av två "heltidsjobb" samtidigt förlorar bara du på.
Själv skulle jag nog plugga och begära tjänstledigt i första hand. Säga upp mig och plugga i andra hand. Sjukskrivning och studiepaus i tredje hand.

Jag jobbar ca 7 dygn i månaden så det är inga problem egentligen, har jobbat betydligt mer vid tidigare studier. Jag vet redan att jag inte får tjänstledigt nu, möjligtvis efter nyår, men det är ju nu jag inte klarar av mitt arbete. Studierna är knappt påbörjade, öppnat studentportalen ett par gånger för att stänga ned igen. Tack för input i alla fall 🙏 Det blir troligtvis alternativ 2.
 
Det är väl så att bedömningsgrunden ändras när man är arbetslös Förmågan att arbeta bedöms mot alla arbeten istället för bara det jobbet man hade. De gör den bedömningen för att lagen säger att det är så det ska bedömas. Men det behöver inte med automatik innebära att man blir av med ersättningen utan bara att bedömningen de ska göra ändras.

Ja, det är ju klart men depression/utmattningssyndrom påverkar ju på helt annat sätt än om man brutit benet typ. Men det är ju som det är.
 
Jag är ju världens mest komplicerade person, det är väl bara att prata med min chef och höra vad hon säger. Idag har jag pluggat, ingen stress och känner att jag känner mig bra, viktig och sedd när det flyter på. Det enda som tar emot nu är ju att ta steget och säga upp mig, och det enda jag kan göra är ju att kommunicera med min chef och se vad det finns för lösning.

I morgon måste jag ringa läkaren, hoppas att jag får prata med henne. Jag har en helvetesvecka till veckan och jag vill inte gå dit, men ett okej från läkaren hade gjort det lättare att stanna hemma från jobbet 🥺.
 
Ja jag håller med och jag ifrågasatte det, jag menade på att jag blir ju inte friskförklarad bara för att jag slutar på jobbet. Men FK ansåg att jag kunde "ta ett vanligt förekommande arbete som inte krävde kognitiva förmågor" ungefär. Men vad detta jobb skulle vara kunde de inte svara på utan hänvisade till AF.
Tänk också på att när du eventuellt säger upp dig blir det förmodligen karens hos a-kassan x antal dagar (45 arbetsdagar är det hos unionen, skitkul...) så planera in det ordentligt med studier osv så du slipper allt för stort glapp i inkomsten.
Just det där med att FK hänvisar till jobb som inte finns är på väg bort, om jag inte minns fel. Kommer dock inte ihåg om det bara var snack om det, eller om det faktiskt fanns beslut på det.
 
Just det där med att FK hänvisar till jobb som inte finns är på väg bort, om jag inte minns fel. Kommer dock inte ihåg om det bara var snack om det, eller om det faktiskt fanns beslut på det.
Tror det var så att de har fått backning i domstol, att de måste precisera sig om vad de menar det är för typ av arbete man är kapabel att ta. Inte luddigt på nivån något utan stress och kognitiv belastning, som inte går att relatera till vad de egentligen menar det är för jobb man ska kunna göra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 575
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 973
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 683
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp