Säker handel på över internet.?

polly p

Trådstartare
Hej!
Kommer inte på någon bra rubrik men..
Om man tex ska köpa en sadel av privatperson som behöver skickas och som betingar ett lite högre belopp hur gör man för en säker affär?
Jag har ju köpt och sålt en del men använde då Blocket paketet.
Vet inte om det finns kvar?
 
Blocket paket finns fortfarande kvar, i ett par olika varianter dessutom.

Annars kan man skicka med postförskott.

Du har ju också Bussgods med Efterkrav, där man betalar varan när den hämtas ut på Bussgods.
 
Fast blocketpaket kan väl bara användas om man har en annons på blocket och går med på bynks avtal?
Postförskott finns kvar men inte till privat personer. Eller ja, man måste ha bank lr plusgiro för att kunna använda deras tjänst.

Det enda som verkat finnas kvar, är Bussgods efterkrav, men dom verkar ha dåligt med ombud...

Har letat som en galning senaste tiden efter ett bra alternativ till blocket paket som är fristående (dvs att man kan använda utan att behöva skapa konto lr lägga ut ytterligare en annons hos tredje part) men utan framgång..
Verkar inte finns kvar hos något transport företag, iaf inte som har tillräckligt bra täckning över landet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
704
Senast: Badtz Maru
·
Samhälle Jag ska skicka in hästarnas pass till föreningen och därför behöver jag veta att det kommer fram. Hur fungerar det som förr hette...
Svar
14
· Visningar
834
Senast: Ramona
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 327
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp