S

strumpan

Vad använder man för skyddsväst som inte är för klumpig?
Har distansryttare speciella västar :confused:
 
Det är inte regel på att man måste ha säkerhetsväst i distansritten. Jag vet en som har det iallafall och hon har en beta, vilken modell vet jag inte men det är en sån med smala "remsor" så västen formar sig efter kroppen.

Själv tycker jag de västar jag provat sitter dåligt, man blir klumpig och förlorar balansen. Suklle det komma en väst som knappt kändes skulle jag absolut använda den, men till dess rider jag utan.
 
Jag rider i en säkerhetsväst Level 2 från Beta, sitter väldigt bra å är faktiskt inte så klumpig.
Jag red inte med väst på tävling förut förns min häst började få för sig att allt är så himmla kul å då blir han lite väl sprallig å även "snubbelfotig" (har faktiskt ramlat av i skritt :o ) Det är en billig livförsäkring.
Jag kan rekomendera en annan säkerhetsväst å det är galopp västarna, väldigt behagliga att rida i, lätta å sitter perfekt på kroppen.

Nu rider jag aldrig utan västen, för det verkar som att hästen min känner då ja inte har den å brallar lite extra :D
 
Märke vet ja inte, finns några stycken...
Men hör med ridsportshoppar vid galoppbanorna...där finns de.....lr lägg in en tråd på galopp-forumet här...de vet säkert...hoppas du hittar nån du trivs me.... :rofl:
 
Hej!
JAg rider ALLTID med min säkerhetsväst. Den är "galoppvästen" högsta skyddsklass och heter Racesafe. Priset ligger strax under 2000, rek livslängd på en väst är fyra år. Materialet är kevlar vilket används till skottsäkra västar. Den väger inte mer än en fleecejacka, under 500 g. Jag har haft den på mig på 120 km tävlingar och den andas igenom mycket bra. Skicka mail om någon är intresserad, så kag jag berätta vem som tar in dem. ( privatperson) caroline_fr@swipnet.se
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Inser att jag bara blir mer och mer frusen och funderar på att köpa en värmeväst. Är det någon här som använder det, vilket märke har...
Svar
1
· Visningar
531
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har en skyddsväst jag inte använder och funderar på att sälja den. Men den är från kanske 2015-2016, har nått i klassificeringen...
2
Svar
27
· Visningar
1 770
Senast: MissFideli
·
Hundträning Vilken väst /anser ni vara bäst? Finns det någon som funkar för fler områden? Avser att använda vid apportering, rally, lydnad, ute i...
2
Svar
29
· Visningar
1 845
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp